Laptop herstelling onmogelijk volgens leverancier.
Geplaatst: 08 jan 2010 21:30
M'n probleem is het volgende.
Ik kocht 2 jaar en en maanden terug een Laptop van het merk Asus.
De garantie is vervallen (was 2 jaar).
Nu heeft deze een defect (hardware matig) en claimed de leverancier dat er voor dit type Laptop geen onderdelen meer voorhanden zijn.
Bijgevolg willen ze me deze nu terugsturen zonder dat er sprake is van enige reparatie.
Mijn vraag is het volgende : Is er een wet die spreekt over een soort van termijn waarin onderdelen voor Producten nog voorhanden (leverbaar) zouden moeten zijn ?
Kortom is er iets wettelijks inzake leverbaarheid of discontinuiteit van consumptie artikelen ?
Of ben ik aangewezen om dit te aanvaarden en verder zelf een oplossing te zoeken ?
Alvast bedankt voor repliek.
Ik kocht 2 jaar en en maanden terug een Laptop van het merk Asus.
De garantie is vervallen (was 2 jaar).
Nu heeft deze een defect (hardware matig) en claimed de leverancier dat er voor dit type Laptop geen onderdelen meer voorhanden zijn.
Bijgevolg willen ze me deze nu terugsturen zonder dat er sprake is van enige reparatie.
Mijn vraag is het volgende : Is er een wet die spreekt over een soort van termijn waarin onderdelen voor Producten nog voorhanden (leverbaar) zouden moeten zijn ?
Kortom is er iets wettelijks inzake leverbaarheid of discontinuiteit van consumptie artikelen ?
Of ben ik aangewezen om dit te aanvaarden en verder zelf een oplossing te zoeken ?
Alvast bedankt voor repliek.