afdwingen van levering igv annulatie door online verkoper
Geplaatst: 26 mar 2011 11:52
Ik heb begin februari een bestelling geplaatst van een product bij een gekende internetwinkel. Betaling via kredietkaart. Vermelde levertijd 7 tot 10 werkdagen.
Door problemen met zijn leverancier kan hij de bestelling niet leveren binnen de vermelde tijd, noch kan hij een andere leverdatum geven. Die kan hij op dit moment nog steeds niet geven. Over de reden hiervoor blijft hij zeer vaag en verwijst hij naar het gebrek aan informatie die hij op zijn beurt krijgt van zijn leverancier.
We zijn nu al ruim voorbij de wettelijke 30 dagen, dus ik kan zonder problemen de bestelling annuleren.
Echter, ik wil de bestelling niet annuleren, ik wil namelijk heel graag het product ontvangen want het was ook voor een mooie prijs.
Kan de verkoper de bestelling zonder meer van zijn kant annuleren en gewoon mijn geld terugstorten, of is hij verplicht om een andere oplossing te zoeken zodat ik alsnog mijn product krijg?
Bedankt!
Door problemen met zijn leverancier kan hij de bestelling niet leveren binnen de vermelde tijd, noch kan hij een andere leverdatum geven. Die kan hij op dit moment nog steeds niet geven. Over de reden hiervoor blijft hij zeer vaag en verwijst hij naar het gebrek aan informatie die hij op zijn beurt krijgt van zijn leverancier.
We zijn nu al ruim voorbij de wettelijke 30 dagen, dus ik kan zonder problemen de bestelling annuleren.
Echter, ik wil de bestelling niet annuleren, ik wil namelijk heel graag het product ontvangen want het was ook voor een mooie prijs.
Kan de verkoper de bestelling zonder meer van zijn kant annuleren en gewoon mijn geld terugstorten, of is hij verplicht om een andere oplossing te zoeken zodat ik alsnog mijn product krijg?
Bedankt!