Spaaractie winkelketen
Geplaatst: 26 jul 2011 23:57
Geachte ,
Graag wil ik even volgend probleem posten omdat ik regelmatig hoor dat mensen zich bedrogen voelen door een spaaractie van een winkelketen. Daarom had ik graag ook even Uw opmerkingen vernomen of deze winkelketen volgens julie correct binnen de belgische wetgeving handelde.
De winkelketen bied dus een verzamelalbum aan met als doel het verzamelen van 101 spelkaarten en 100 stickers. Kostprijs 1,99 euro. Ik neem dus aan dat dit perfect mogelijk is.
Bij iedere aankoop van 25 euro krijgt de consument dus 1 zakje met 3 kaarten en 2 stickers. Bij bepaalde producten krijgt men extra zakjes.
Nu komt dus het probleem :
De consument koopt massaal dit album met als doel het volledig te krijgen. 100 stickers geven alvast recht op 1 van de 50000 aangeboden pretpark tickets. Maar het aangekochte album bevat verder geen info of reglement.
Enkel de consument die het geluk heeft om over internet te beschikken , kan deelnemen aan de andere voorwaarden en prijzen die verbonden zijn aan deze spaaractie. Hier vind men dus wel een reglement terug dat ik even ontleed heb en het volgende vaststel :
Van kaart 100 zijn er 100000 kaarten in omloop gebracht en van kaart 101 slechts 2000 exemplaren.
Concreet betekend dit dus dat slechts 2000 consumenten van de mss 100000 den die dit album aankochten hun exemplaar in het beste geval volledig kunnen maken. De anderen blijven dus met een onvolledig spel en verzamelalbum achter. Er bestaat immers geen mogelijkheid om dit spel na de actie te vervolledigen.
Enkel de winkelketen deed dus enorm voordeel omdat de meeste consumenten geen weet hadden dat er van de laatste kaart slechts 2000 exemplaren in omloop waren. Ze kochten dus massaal producten maar konden dus onmogelijk hun spel compleet maken.
Een reactie aan de winkelketen met de vraag of er een mogelijkheid bestond om het spel te kunnen vervolledigen leverde enkel volgend antwoord op :
Wij hebben uw klacht met betrekking tot de actie goed ontvangen en er al onze aandacht aan besteed.
Spijtig genoeg kunnen wij geen positief gevolg geven aan uw vraag om deze kaarten te bestellen. De kaarten 100 en 101 die deel uitmaken van de wedstrijd zijn verbonden aan een prijs. Van deze twee kaarten werden slechts een beperkt aantal gedrukt.
Zoals in elke wedstrijd zijn er winnaars en verliezers. Als u het stickerboek echter volgekregen hebt, dan kan u sowieso genieten van een gratis toegangsticket zolang de voorraad strekt.
Wij hopen u hiermee van dienst geweest te zijn.
Met vriendelijke groeten,
Jonathan
Klantendienst
Persoonlijk vind ik dus ook dat de consumenten door deze winkelketen bedrogen werden , maar welke mening delen jullie en wat kan men er eventueel tegen ondernemen?
Mvg
Killerboy
Graag wil ik even volgend probleem posten omdat ik regelmatig hoor dat mensen zich bedrogen voelen door een spaaractie van een winkelketen. Daarom had ik graag ook even Uw opmerkingen vernomen of deze winkelketen volgens julie correct binnen de belgische wetgeving handelde.
De winkelketen bied dus een verzamelalbum aan met als doel het verzamelen van 101 spelkaarten en 100 stickers. Kostprijs 1,99 euro. Ik neem dus aan dat dit perfect mogelijk is.
Bij iedere aankoop van 25 euro krijgt de consument dus 1 zakje met 3 kaarten en 2 stickers. Bij bepaalde producten krijgt men extra zakjes.
Nu komt dus het probleem :
De consument koopt massaal dit album met als doel het volledig te krijgen. 100 stickers geven alvast recht op 1 van de 50000 aangeboden pretpark tickets. Maar het aangekochte album bevat verder geen info of reglement.
Enkel de consument die het geluk heeft om over internet te beschikken , kan deelnemen aan de andere voorwaarden en prijzen die verbonden zijn aan deze spaaractie. Hier vind men dus wel een reglement terug dat ik even ontleed heb en het volgende vaststel :
Van kaart 100 zijn er 100000 kaarten in omloop gebracht en van kaart 101 slechts 2000 exemplaren.
Concreet betekend dit dus dat slechts 2000 consumenten van de mss 100000 den die dit album aankochten hun exemplaar in het beste geval volledig kunnen maken. De anderen blijven dus met een onvolledig spel en verzamelalbum achter. Er bestaat immers geen mogelijkheid om dit spel na de actie te vervolledigen.
Enkel de winkelketen deed dus enorm voordeel omdat de meeste consumenten geen weet hadden dat er van de laatste kaart slechts 2000 exemplaren in omloop waren. Ze kochten dus massaal producten maar konden dus onmogelijk hun spel compleet maken.
Een reactie aan de winkelketen met de vraag of er een mogelijkheid bestond om het spel te kunnen vervolledigen leverde enkel volgend antwoord op :
Wij hebben uw klacht met betrekking tot de actie goed ontvangen en er al onze aandacht aan besteed.
Spijtig genoeg kunnen wij geen positief gevolg geven aan uw vraag om deze kaarten te bestellen. De kaarten 100 en 101 die deel uitmaken van de wedstrijd zijn verbonden aan een prijs. Van deze twee kaarten werden slechts een beperkt aantal gedrukt.
Zoals in elke wedstrijd zijn er winnaars en verliezers. Als u het stickerboek echter volgekregen hebt, dan kan u sowieso genieten van een gratis toegangsticket zolang de voorraad strekt.
Wij hopen u hiermee van dienst geweest te zijn.
Met vriendelijke groeten,
Jonathan
Klantendienst
Persoonlijk vind ik dus ook dat de consumenten door deze winkelketen bedrogen werden , maar welke mening delen jullie en wat kan men er eventueel tegen ondernemen?
Mvg
Killerboy