Pagina 1 van 1

aangetekend pakketje nooit ontvangen

Geplaatst: 12 feb 2007 16:07
door sjorsmulder
g

Geplaatst: 12 feb 2007 16:17
door Drone
pakjes van koerier diensten mogen alleen aan de persoon voor wie het bestemd is afgeven of aan diens gemachtigde ( persoon met volmacht )


indien de koerier dit niet heeft gedaan is ( in u geval ) TNT verantwoordelijk voor het verlies.

Geplaatst: 12 feb 2007 16:33
door sjorsmulder
g

Geplaatst: 12 feb 2007 17:18
door koen999
Art. 1921. Vrijwillige bewaargeving komt tot stand door de wederzijdse toestemming van de bewaargever en de bewaarnemer.Art.1927.De bewaarnemer(de jongen) moet aan de bewaring van de in bewaring gegeven zaak dezelfde zorg besteden als hij aan de bewaring van zijn eigen zaken besteedt.Art.1930.Hij mag zich van de in bewaring gegeven zaak niet bedienen,... Art. 1933. De bewaarnemer behoeft de in bewaring ontvangen zaak slechts terug te geven in de staat waarin zij zich bevindt op het tijdstip van de teruggave. De beschadiging die zij buiten zijn toedoen(*) heeft ondergaan, komt voor rekening van de bewaargever.(Burgerlijk Wetboek)

Geplaatst: 12 feb 2007 18:07
door sjorsmulder
g

Geplaatst: 12 feb 2007 18:59
door koen999
nee hij heeft door het te ontvangen toestemming gegeven het voor je te bewaren, wat voor jou vermoedelijk mocht als hij het goed bewaarde.

maar dat deed hij niet,

dus hij is verantwoordelijk voor het verloren gegane pakje

let wel dit is een belgische site
wat de nederlandse wet hierover zegt weet ik niet

Geplaatst: 12 feb 2007 20:46
door Drone
in het algemeen wordt dat wel aanvaard als iemand op het aangeduide adres van het pakje opendoet, dat deze 'gemachtigd' ( moeder, vader, broer, zus, et lief, enzo ... ) is, bij de meeste pakjes diensten ( zelfs de post ) is dit zo.


wat niet wegneemt ( en voor zover ik weet toch ) dat als men een pakje aan iemand anders afgeeft ( uwe buur bv ) dat deze in theorie een 'bewijs' moet kunnen voorleggen aan de leverancier ( TNT in dit geval ) dat hij gemachtigd is om die zending in ontvangst te mogen nemen, langs de andere kant de leverancier "moet" er in theorie zelf achter vragen, dit om problemen zoals in u geval te voorkomen :cry:



dit is wat ik nog weet van de tijd dat ik bij de post/taxipost ( voor de reorganisatie ) werkte :oops: