Cursusgeld terugvorderen met doktersbriefje

Evy12345
Topic Starter

Cursusgeld terugvorderen met doktersbriefje

#1 , 24 nov 2015 11:49

Beste,

Ik heb mij ingeschreven in een theatercursus. Er zijn 12 sessies. Ik heb al 3 sessies meegedaan. Nu krijg ik het doktersadvies om te stoppen met de lessen. Dus de dokter schreef mij een briefje voor dat ik de lessen niet meer mag meedoen voor de rest van het jaar. De organisatie doet moeilijk, en wil niet terugbetalen. Kan dit, terwijl ik een doktersadvies heb?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 24 nov 2015 12:25

Wat zeggen hun voorwaarden hierover?

Evy12345
Topic Starter

#3 , 24 nov 2015 13:47

Op hun website vind ik geen voorwaarden terug.
Ik heb het cursusgeld betaald. Ik heb nooit iets ondertekend.

Reclame

LeenW

#4 , 24 nov 2015 13:52

Dan vrees ik er wat voor, uiteindelijk is het hun probleem niet dat u ziek valt. Mogelijk hebben ze door uw inschrijving anderen moeten weigeren. Als er al drie sessies gegeven zijn, kan men niet meer zomaar iemand anders laten aansluiten.

sloeberken

#5 , 24 nov 2015 13:54

Ook geen voorwaarden op de factuur.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Evy12345
Topic Starter

#6 , 17 jan 2016 18:16

Beste,

Inmiddels is er een vervolg op deze situatie. Ik begin even opnieuw met de uitleg.
In september schreef ik mij in in een theatercursus van 795 euro. Per mail werd mij gevraagd om een voorschot van 400 euro te storten.
Ik heb toch direct de volledige 795 euro gestort.
Na 3 sessies kreeg ik een doktersbriefje om de cursus stop te zetten. In het begin wou de organisatie mij niets terugbetalen, want er staat niets in de voorwaarden. Na veel heen en weer gemail, werd mij beloofd mij 300 euro terug te betalen.
Nu is deze belofte al meer dan een maand geleden, ik kreeg de 300 euro nog niet terug, en er wordt niet geantwoord per mail of per telefoon.

Ik heb wel op mail staat dat er mij initeel werd gevraagd om maar 400 euro te betalen, en toch betaalde ik het volledige cursusbedrag.
En er werd mij per mail beloofd 300 euro terug te betalen.

Ik ben deze situatie beu. Ik wil hen nu eigenlijk terechtstellen om mij het bedrag terug te betalen dat ik te veel betaald. i.p.v. 300 euro wil ik hen verder aanmoedigen om mij 395 euro terug te betalen.
Als ik het voorschot van 400 euro had betaald, ipv eerlijk het volledige bedrag te betalen, dan had ik nog de 395 euro....

Wat kan ik 'juridisch correct" doen om dit terug te vorderen? Heb ik uberhaupt iets om op te staan. (ik heb alles op mail.)

roharro
Juridisch actief: Ja

#7 , 17 jan 2016 18:20

Niets vrees ik. Ik zou ze zeker niet terechtstellen want dat gaat nog meer problemen geven.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sloeberken

#8 , 17 jan 2016 18:29

Als je bewijs hebt dat je maar €400 moest betalen, eis je het andere terug, te beginnen met een AS.

LeenW

#9 , 17 jan 2016 18:47

Ik ben nog steeds van mening dat ze u niets verschuldigd zijn. Natuurlijk als u tegemoetkoming kunt bewijzen, is het een andere zaak. Wat u wel of niet als voorschot hebt betaald is niet relevant, het volledige bedrag was steeds verschuldigd geweest.

sloeberken

#10 , 17 jan 2016 19:32

Als u daar bewijs van hebt, moeten ze dat terug betalen.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#11 , 18 jan 2016 10:15

Als u daar bewijs van hebt, moeten ze dat terug betalen.
Misschien toch best eens de exacte bewoordingen hiervan neerpennen. Kan best zijn dat de TS dit zo interpreteert terwijl het niet zo is.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#12 , 18 jan 2016 10:35

Als ik het voorschot van 400 euro had betaald, ipv eerlijk het volledige bedrag te betalen, dan had ik nog de 395 euro....
Dan had je die 395 euro inderdaad nog, maar dan zou niets de organisatie beletten om jou, al dan niet via gerechtelijke weg, die 395 euro te doen betalen, en waarschijnlijk hadden ze dan gelijk gekregen ook.

Als je echter beloofd werd om €300 terug te betalen, en je kan die overeenkomst bewijzen, moeten ze dit ook effectief terugbetalen (maar ook niet meer dan dat).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”