Beste forumgangers,
Graag had ik wat verduidelijking gehad omtrent het ontvangen van een creditnota als particulier (heb geen btw nummer).
Context:
Sinds vele jaren was ik tevreden klant bij dns registar XXXX. Zij werkten met een systeem van credits (vooraf betaling van bijvoorbeeld 150€), waarbij er bij iedere registratie er een bedrag/credits afging tot de credits opnieuw moesten aangevuld worden.
Nu is registar XXXX overgenomen geweest door Register YYYY en heeft men ook heel het betalingssysteem hervormt
(men werkt enkel nog dmv directe betalingen ipv credits).
Als gevolg van deze overname, heeft registar YYYY me een creditnota toegestuurd met het overblijvende crediet.
Echter heeft registar YYYY me nooit het bedrag wat op de creditnota vermeld staat teruggestort. Ik heb contact met registar YYYY opgenomen waar men beweert dat men mij niet het bedrag kan terugstorten (-+ 100€), men kan het enkel in mindering brengen van toekomstige diensten die ik bij hun zou afnemen. Nu wens ik geen klant meer bij registar YYYY te blijven (mede omwille van het feit dat men geen dnssec ondersteunt).
- Is dit wel wettelijk? Is Registar YYYY niet verplicht om dit bedrag terug te storten?
- Zijn er wettelijke termijnen van toepassing (wanneer zijn nalatigheidsintresten van toepassing)
- Is dit potentieel iets voor een incasso bureau?
Feedback of gelijkaardige ervaringen zou ik enorm apprecieren. Persoonlijk voelt dit aan als een vorm van oplichting.
Hoobaman