Bestekkosten terugvragen?

athw
Topic Starter

Bestekkosten terugvragen?

#1 , 27 feb 2016 17:11

Iemand die ik ken wilde zijn laptop laten herstellen en deed deze binnen bij de officiële reparatiedienst van het computermerk. Het bestek dat werd opgemaakt was astronomisch: 1200 euro voor reparatie van een laptop die nieuw bijna exact zoveel kost... De bestekkosten waren dan nog eens tegen de 80 euro, dus dat geld is hij kwijt.

Nu heeft hij de laptop binnen gedaan bij een andere reparateur, en daar vragen ze maar 200 euro om de computer te repareren! Dit lijkt me op z'n minst vreemd te noemen en ik vermoed dat de eerste reparateur er meer baat bij heeft om nieuwe laptops te verkopen dan de kapotte te herstellen. Mijn vraag is: is er een manier om die 80 euro van het te hoge bestek terug te vragen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 feb 2016 17:16

Neen, die handelaar heeft daar zijn tijd ingestoken
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken

#3 , 27 feb 2016 19:48

deed deze binnen bij de officiële reparatiedienst van het computermerk.
Zelf binnen gedaan kan niet. Lijkt me even ongeloofwaardig.
Is die volledig herstelt voor €200, dan was er bijna niets aan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

iota

#4 , 28 feb 2016 01:00

Ik heb zo toch ook eens iets vreemds meegemaakt bij een bekend bedrijf. Mijn laptop was binnengebracht voor reparatie omdat er iets mis was met het toetsenbord. Een week of 2 later kregen we een bestek: herstel zou bijna even veel kosten als een nieuwe. We kregen de keuze uit 2 opties: laten repareren of toestel laten vernietigen. Omdat de laptop niet volledig onbruikbaar was, ging ik hem in de plaats terug ophalen en betaalde de bestekkosten. Toen ik hem thuis opstartte, bleek hij…volledig hersteld!

Vreemd genoeg was de herstelling dus uitgevoerd vooraleer wij hadden laten weten wat we gingen doen. Terwijl ze zogenaamd zo duur was dat we de laptop beter konden laten vernietigen, daar kwam het toch op neer. Tja, wat denk je dan?

Terug naar “Consumenten Koop”