We hebben onlangs ramen besteld bij een bepaalde firma in de regio Gent. Deze is onderdeel van een groter bedrijf in Antwerpen. Ze beloofden te leveren op maandag 07/11/2016, maar gingen dit in de week van 24/10 nog bevestigen. Deze bevestiging kwam niet, waarop ik in de week van 31/10 meermaals zonder resultaat de firma probeerde op te bellen op vaste lijn als GSM.
Ik nam dus contact op met de fabrikant in Antwerpen die meldde dat ze op verlof waren. Zij meldden mij dat de ramen intussen in Gent stonden, en ook dat ze van reeks A waren (zoals besteld), maar dat het type profiel 1 was, en niet type 2 zoals besteld.
Ramenreeks A bestaat in verschillende types, 1, 2 en 3. Wij hebben, mede op aanraden van de firma zelf en in lijn met de architectuur van onze woning, voor type 2 gekozen. Nu blijkt dus dat de firma deze ramen laten maken heeft in type 1.
Op de offertes en de bestelbon (waarvan wij trouwens geen exemplaar hebben, slechts enkelvoudig opgemaakt!) staat steeds telkens dat het om ramen van reeks A gaat, zonder specificatie over welk type het gaat.
De firma zegt ons gekozen te hebben voor dit type omdat de draagkracht hiervan veel sterker is en type 2 technisch niet mogelijk is. Hiervan zijn wij nooit op de hoogte gebracht, schriftelijk noch mondeling. Na contact met de fabrikant van de profielen (een grote speler in België, de leverancier staat hier onafhankelijk van), wordt deze technische theorie bevestigd. Wij hadden echter deze ramen nooit gekozen wanneer wij dit geweten hadden, we wilden specifiek type 2.
Iemand een idee hoe sterk we in onze schoenen staan? Wij hebben geen bewijs dat we het type dat we wilden besteld hebben, de firma heeft geen bewijs dat de gemaakte ramen van het type zijn dat wij bestelden.
Alvast bedankt voor jullie hulp.