Loonsoverdracht zonder verkoop huis bij hypothecaire

Iris1985
Topic Starter

Loonsoverdracht zonder verkoop huis bij hypothecaire

#1 , 30 nov 2012 08:45

Ik heb een second opinion nodig,
Mijn ex-partner en ik zijn uiteen gegaan en hebben ons huis te koop gezet, we hadden van de bank x aantal tijd om het huis te verkopen. we hebben enkele boden gehad die een 20-21k lager lagen dan de lening die we lopen hadden. De bank weigerde te tekenen voor verkoop.
De bank nam verdere stappen - het is uitgesproken tot niet verzoening. De bank had ons telkens meegedeeld dat ze eerst het huis openbaar zouden verkopen en dan de overschot bekijken met ons huidige situatie (loon etc) om te zien dat ze dit opnieuw in een lening konden steken volgens de wettelijke regeling. indien dat niet ging zouden ze overgaan tot loonsbeslag.

Wat is er effectief gebeurd?
De bank is na de niet verzoening overgegaan tot loonsoverdracht, het huis verkopen ze niet.

Wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 17 dec 2012 21:29

Beste,

Weinig. Ik vermoed dat er een staking van betaling was want een bank verkoopt niet als ze haar geld elke maand krijgt. Bank zal altijd eerst loonbeslag leggen. indien ze daarmee toekomt zal zij zelf geen initiatief nemen om tot openbare verkoop over te gaan. Het behoort niet tot de kernactiviteit van een bank om huizen te verkopen. Dat zal u zelf moeten doen. Tenzij de bank niet toekomt met loonbeslag. Dan zal ze verkoop als laatste redmiddel gebruiken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”