Verzet en nietigheid aanzegging uitvoerend beslag

Oumie
Topic Starter

Verzet en nietigheid aanzegging uitvoerend beslag

#1 , 21 jan 2016 20:35

Via mijn on line dossier my pension verneem ik dat de Ontvanger Buitenland personenbelasting aanzegging uitvoerend beslag heeft gedaan op mijn pensioen van de RVP. Het gaat hier over de aanslagjaren 2012 , 2013 en 2014. Voor 2012 en 2013 had ik een bezwaarschrift ingediend op 13/1/15 waarop nooit geen antwoord is gekomen. Voor het aanslagjaar 2014 ontvang ik begin januari dit jaar een aanslag via de Belgische ambassade waarvoor ik nog geen tijd heb gekregen om een bezwaarschrift in te dienen. Nu doet men onmiddellijk uitvoerend beslag zonder zelfs maar de gelegenheid te geven om een bezwaar voor 2014 in te dienen.
Bovendien is er geen aangifteformulier " kinderen ten laste " toegevoegd ( ik heb 5 kinderen ten laste ) wat nochtans volgens art 164 KB/WIB een vormvereiste is waar zonder de aanzegging NIETIG is. Ik heb onmiddellijk per aangetekend schrijven verzet aangetekend bij de Ontvanger Buitenland, eveneens wijzende op het ontbreken van het aangifteformulier " kinderen ten laste " zoals voorgeschreven door de Minister van Justitie. Tegelijk heb ik de RVP per aangetekend schrijven op de hoogte gesteld van mijn verzet. Wat zou ik nog meer kunnen doen ?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding