Voorlopig Bewind

Martine Calloens
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Voorlopig Bewind

#1 , 24 dec 2018 13:51

Sinds.februari 2015 ben ik.voorlopig bewindvoerder over.vader.
In 2008 heeft mijn vader.mijn moeder
Van 75j (toen) aan de.deur.gezet zonder.iets omdat hij een vrouw had.ontmoet.van 40jaar dientevens.de.bankbediende.was.
Na een lange.vechtscheiding zonder.enig resultaat werd ik eind 2014 opgeroepen door UZ Jette. Er werd mij melding gemaakt van misbruik over.mijn vader door.die.bankbediende.
Ik had.in al.die.jaren geen contact meer.met vader. Hij was.zwaar.ziek.en.dementeerde. Dus heb ik alle moed.bij elkaar geraapt.en ben ik.hem gaan vinden. Eerst weigerde hij me te zien. Hij mocht niet meer.alleen.wonen.en.ik heb dan het.bewind.aangevraagd via advocaat.
Vader was.hiermee.akkoord
Toen ik in het ouderlijk huis.na.al.die'jaren binnenging heb ik daar.inderdaad alles ontfekt watbde bankbediende.had gedaan. Dat was niet weinig. UZ Jette had.in juni van 2014 inspectie aangebraagd in het bankkantoor. Ze.werd.op staandz.voet
Ontslagen.
Ze had als.bankbediende een testament.ten haar voordeel.laten.opmaken in 2014.
Ze had eigenhandig een schuldbekentenis geschreven voor.een.lening die.ze.deed.bij vader
Spaargeld.werd.opgenomen bij de.bank en is spoorloos. Bij Fortis had vader een koffer opengedaan op haar naam. Bij haar ontslag sloot ze die af en nam alles mee. Het Testament verstopte ze in.huis bij vader.
Met de machtiging van Vrederechter heb ik dit kunnen herroepen
Nu 3 jaar later heeft zij zich omgeschoold naar.pedicure. En einde vorige maand ben ik erop uitgekomen dat ze vader heeft teruggevonden in zijn rusthuis. Ik heb bij de directie van home alarm geslagen en gehoor gekregen. Bij de Politie vroeg ik contactverbod maar dat kreeg ik niet.
Gans het dossier met 45 bewijsstukken ligt sinds meer dan 1 jaar bij een advocaat. Die probeerde ik al de hele maand te bereiken, hopeloos.
Ik zou de zaak.nog gerust gelaten hebben omdat die advocaat mij ontmoedigde van de zaak te starten. Zaak werd ook bij Parket neergelegd, zonder gevolg.
Politie en Vrederechter sturen mij naar advocaat.
Mijn mening was.van de boel.met rust te laten, omdat die dame tot.veel in staat is en omdat ik al de.miserie beu ben. Maar nu ze hem weer.opzoekt weet ik het dus niet meer. Ben bang van wat ze nog zal uithalen. En waarschijnlijk weet ze.niet dat.hij onder.bewind.staat. Ze weet ook.niets over herroeping testament.
Er.werd.ook nog een waardevolle Oldtimer.gestolen toen vader reeds onder.bewind stond maar.nog thuis verbleef. Dit ook duurt.nu al 3 jaar. Ik heb dit voertuig nog niet terug. Deze oldtimer werd.toegewezen aan mijn moeder in de echtscheiding. Ik had de documenten en de sleutels.in mijn bezit. Ze hebben een hele voormiddag verhuisd om die auto uit de garage te krijgen. Een voorbijganger vond dit een bizarre situatie en geit dat vader daar doelloos stond op te kijken. Hij nam foto's.
Nu ben ik vooral.bang van wat.er.te gebeuren staat met die bankbediende.
Ze is tot alles.in staat. Ze zou vader nog wel papieren laten tekenen. Of ander.
Ik zie da ik daar niets kan tegen doen maar dat ik nadien wel.weer.met.de miserie zal zitten.
Kan u mij enige raad geven over dit wel.zware feit?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding