Kunnen ze mij verplichten andere woonst te huren collectieve

sloeberken

Re: Kunnen ze mij verplichten andere woonst te huren collect

#16 , 27 mei 2015 09:45

Probleem is dat ik eigenlijk zowiezo een appartement of woning nodig heb met een tuin vermits ik een hond heb
En dan blijf ik in die prijsklasse zitten
Kan ik ook alsnog beslissen de collectieve niet te laten doorgaan als ze mij verplichten iets anders te huren?
Dat zal of kan u niemand verplichten, of het zou een enorme hoge huur kost zijn. Zit je echt in diepe schulden die je nooit op 7 jaar kan terug betalen is collectieve een prachtige oplossing. Alleen al de zorgen die je kwijt bent is belangrijk.
Collectieve is niet meer als vroeger, waar je vele verhalen over hoort, je moet enkel goed leren budgetteren wat na u collectieve u ervaring enorm te pas zal komen.
Laat u niets wijsmaken en bespreek het met een advocaat, dan ben je nog vrij te kiezen wat je doet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
steffike
Topic Starter

#17 , 27 mei 2015 09:49

Dus alles vanaf 1100 daarboven mogen ze in beslag nemen
In mijn geval dus 100 euro?
Ik wil daar zeker akkoord mee gaan
Ik werk al fulltime en heb een kindje dus meer verdienen is onmogelijk
Bovenop mijn netto inkomen komt natuurlijk wel nog het kindergeld
Dus ik zal iets can een 1330 euro netto verdienen

steffike
Topic Starter

#18 , 27 mei 2015 09:51

De schuld is toch redelijk hoog
Zijn wel schulden samen met ex partner

Reclame

Meeboo

#19 , 27 mei 2015 09:52

Kindergeld krijg je ook niet meer volledig hoor. ze zullen waarschijnlijk een bepaald bedrag per kind voorzien

sloeberken

#20 , 27 mei 2015 09:55

In u geval zal er max 100euro ingehouden worden door de sb, max 40euro voor de schuldeisers en 60 euro zal opzij gezet worden.
Bij bezoek aan u advocaat word er een plan opgemaakt van u inkomsten en u uitgave, en hetgeen u zal ontvangen als leefloon.

http://www.elfri.be/het-verruimde-leefg ... enregeling" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door sloeberken op 27 mei 2015 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

KimSe

#21 , 27 mei 2015 09:57

met een inkomen van +/- 1300 euro een woning huren van 700euro?
Dus dat wil zeggen dat je met 2 moet leven van een 600,00 euro voor alles (elektriciteit, water, boodschappen, verzekeringen,...)

Heb je een begroting van je schulden? Over hoeveel wordt er plus minus gesproken?

steffike
Topic Starter

#22 , 27 mei 2015 09:58

Advocaat wist me ook te vertellen dat ze alles kunnen kwijtschelden in sommige gevallen
Men ex partner zou ook wel in schuldbemiddeling gaan
Maar niet samen omdat we niet meer samenwonen

steffike
Topic Starter

#23 , 27 mei 2015 09:59

Alles in zijn totaliteit voor mij en de ex partner spreken we over 70000 euro
De ex heeft daarbovenop nog schulden van hemzelf voor eigen rekening

sloeberken

#24 , 27 mei 2015 09:59

Advocaat wist me ook te vertellen dat ze alles kunnen kwijtschelden in sommige gevallen
Men ex partner zou ook wel in schuldbemiddeling gaan
Maar niet samen omdat we niet meer samenwonen
Misschien dit even lezen. http://www.elfri.be/het-verruimde-leefg ... enregeling" onclick="window.open(this.href);return false;

Meeboo

#25 , 27 mei 2015 10:00

schulden kwijtschelden? daarvoor moet u al volledig invalide zijn of op pensioen. M.a.w. je inkomen kan niet meer stijgen.

Ik neem aan dat u nog een jonge vrouw bent die nog alle kansen kan grijpen.

sloeberken

#26 , 27 mei 2015 10:01

Alles in zijn totaliteit voor mij en de ex partner spreken we over 70000 euro
De ex heeft daarbovenop nog schulden van hemzelf voor eigen rekening
Voor die som schulden zou ik geen ogenblik twijfelen.

JPV
Juridisch actief: Ja

#27 , 27 mei 2015 10:01

Kindergeld krijg je ook niet meer volledig hoor. ze zullen waarschijnlijk een bepaald bedrag per kind voorzien
sinds 2012 krijg je minimaal leefloon + kinderbijslag. Daarmee moet je zelf alle kosten kunnen betalen, dus ook je huur. Nieuwe schulden maken mag immers niet.

Leefloon als gezinshoofd (indien je dus alleen met kinderen woont) is 1.089,82 €. Daarbij mag je nog de kinderbijslag optellen. Alle andere bedragen (dubbel vakantiegeld, eindejaarspremie, andere premies, belastingstegoeden,...) zullen volledig naar de CSR gaan, tenzij je dit weigert en het onbeslagbare deel eist. Je zal dus (meestal) na betaling huur 389,82+kinderbijslag overhouden om eten, electriciteit, gas, water, ... te betalen. Lukt je dat: geen probleem. Lukt je dat niet, dan zal men je voorstellen om het budgetbeheer door de CSR-advocaat te doen of zal de CSR-advocaat de CSR-stopzetten als je niet wil ingaan op de voorstellen van de CSR-advocaat. Dan belanden al je schulden mét intresten terug bij jou en staan de deurwaarders aan huis.

sloeberken

#28 , 27 mei 2015 10:06

Voor mensen die ongeveer 1200 € per maand verdienen, bedraagt dit bij benadering 1100 € meer 60 € per kind ten laste.

steffike
Topic Starter

#29 , 27 mei 2015 10:07

En hoe regelen ze dat dan vermits de schuld samen met ex partner is?
Stel nu dat hij zegt ik ga niet in schuldbemiddeling ?

sloeberken

#30 , 27 mei 2015 10:29

En hoe regelen ze dat dan vermits de schuld samen met ex partner is?
Stel nu dat hij zegt ik ga niet in schuldbemiddeling ?
Dat zal de rechtbank en sb wel uitmaken. Als hij niet u collective gaat zal schuldeiser zich op hem storten.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”