Is deze termijn nog niet verlopen ondertussen???

Fiekedoze
Topic Starter

Is deze termijn nog niet verlopen ondertussen???

#1 , 11 sep 2011 11:19

Hallo,

In 1997 heb ik bij Dexia een lening aangegaan om een zaak over te nemen, jammer genoeg wat jong en onervaren begon het na een jaar toch wat mis te gaan. Nu ja ik had rap een overnemer voor de zaak en dit werd dan ook via Dexia geregeld dat de leningen afbetaald werden met de overnameprijs die ik kreeg. Daarna ben ik naar het buitenland gegaan voor tot 2003. Toen ik terugkeerde in belgië, na een jaar denk ik dat het is eind 2004 kreeg een brief van Dexia dat er nog 18.000€ te betalen was waarvan 4.000€ schadevergoeding en een 14.000€ intresten. Een beetje geschrokken hiervan ben ik overeengekomen met Dexia om de som van 250€ per maand te betalen. Dat was begin 2005. maar ze rekenen hier nog telkens nu nog dagelijks intrest (1.77€ per dag) voor aan. kan dit infeite het gaat hier over een lening getekend in 1997.met een looptijd van 5 jaar. Moet ik dit blijven betalen? Want heb reeds venomen dat de verjaardatum voor intresten 5 jaar is. Is er iemand die hier kan in helpen of hier meer over weet? Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 sep 2011 18:50

En is de lening afbetaald met het ontvangen bedrag???

Fiekedoze
Topic Starter

#3 , 14 sep 2011 20:07

Ja de lening was volledig afbetaald er staan enkel nog interesten en schadevergoeding open.

Reclame

jojan

#4 , 15 sep 2011 09:47

In principe is de verjaringstermijn voor intresten 5 jaar, maar de verjaring kan uiteraard gestuit geweest zijn. Ook het feit dat u afbetaald wijst er op dat u de schuld erkent. Wanneer de verjaring begint te lopen enzo is vrij ingewikkelde materie, ik denk dat u best u juridisch in laat bijstaan.

Je Oma

#5 , 17 sep 2011 18:27

Hmm, raar verhaal.

Normaal gezien als je een lening vervroegd aflost krijg je een afrekening met daarop het nog openstaand kapitaal, de eventuele achterstallige maandsommen, de verbrekingsvergoeding en eventueel nog wat andere achterstallen.
Je moet zo een document gekregen hebben.

Het enige wat (imo) kan is dat je verschillende keren een vervroegde afrekening hebt aangevraagd en dat je de verkeerde (de oudste bv) hebt terugbetaald en je dus te weinig hebt afbetaald waardoor de verwijlintresten zijn beginnen lopen.

Je Oma

#6 , 18 okt 2011 21:46

En hoe is dit afgelopen?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”