#14 , 16 nov 2015 19:03
Om de simpele reden dat u dat niet met haar kón overeenkomen voor die alimentatie, dat heb ik reeds uitgelegd. Stuur haar een aangetekend schrijven waarin u verwijst naar uw onderhands akkoord -weliswaar met m.i. zeer twijfelachtige geldigheid- en haar uitnodigt om, gelet op haar veranderde opinie, akkoord te gaan met een afbetalingsplan dat u voorstelt (een realistisch plan, geen plan à la 20 Euro per maand gedurende 20 jaar....) of u de gegevens van haar advocaat of deurwaarder te bezorgen zodat u met deze een afspraak kan maken. Betaal de lopende alimentatie stipt en zorg dat u dat kan bewijzen. Blijf niet inert zitten want dan gaat het verkeerd aflopen.
Als ze dat alles negeert en toch doorzet om haar rechten uit te oefenen op een manier die u onnodig schade berokkent dan hebt u tenminste enige munitie.
A propos: u spreekt hier over een lening: als de bank meewil zou het wellicht geen slecht idee zijn om er 1 aan te gaan teneinde die alimentatieschuld te delgen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.