Beste
Wij hebben een half jaar geleden ook te maken gehad bij de aankoop van stookolie met een frauduleuze firma die nota bene bij een groepsaankoop een hogere prijs factureerde dan overeengekomen.
Gezien de firma de factuur niet wilde aanpassen (we hadden drie maal schriftelijk via mail verzocht om de correcte prijs toe te passen) hebben we met succes klacht ingediend bij de FOD economische zaken, en alle mailverkeer samen met de klacht via mail bezorgd aan onderstaande dienst.
U krijgt een bevestiging van de goede ontvangst van de klacht en daarna start een onderzoek: de firma kreeg de controlediensten op bezoek en werd verplicht om de afgesproken prijs toe te passen. Daarna hing de directeur van de firma plots aan onze lijn met verontschuldigingen...
U kan dus best een gemotiveerde klacht indienen bij de Consumentenombudsdienst.
Tel.:02.702.52.00
Fax:02.808.71.20
E-mail :
contact@consumentenombudsdienst.be
Eén van de voorwaarden waaraan een klacht moet voldoen om door hen aanvaard te kunnen worden, is dat u eerst zelf contact opneemt met het bedrijf waarmee u een probleem heeft. U doet dit best eerst. Als u dan nog geen oplossing heeft, contacteert u de Consumentenombudsdienst.
Meer inlichtingen over de ontvankelijkheidsvoorwaarden van klachten vindt u op hun website.
De Consumentenombudsdienst bemiddelt enkel in geschillen met handelaars die gevestigd zijn in België of in een ander land van de Europese Unie plus Ijsland en Noorwegen. Indien u een geschil heeft met een onderneming die gevestigd is buiten de Europese Unie bestaat nog de mogelijkheid van een gerechtelijke procedure.
Als u andere algemene informatie over een consumentenprobleem of economische materie zoekt, kan u terecht bij het Contact Center van de FOD Economie:
Tel. (gratis nr.): 0800 120 33
Fax (gratis nr.): 0800 120 57
e-mail:
info.eco@economie.fgov.be
Succes en geef even feedback zodra deze zaak is opgelost.