geweigerd als klant in een hengelsportzaak

mario t
Topic Starter

geweigerd als klant in een hengelsportzaak

#1 , 14 sep 2011 21:29

om de hele zaak duiderlijk te maken zal ik vertellen hoe alles is begonnen
toen ik in 1993 tot een gedwongen aankoop van een hengel moest overgaan daar mijn materiaal en dat van mijn visvriend was gestolen uit mijn wagen. daar [naam winkel geanonimiseerd door de webmaster], een winkel, de enige was die op een zondag geopend was, heb ik een hengel gekocht voor mijn visvriend voor de prijs van 420euro. toen ik de dag nadien in de andere winkel gelegen te zelzate, zag dat hij daar maar 240euro koste. ben ik terug gegaan met de vermelding of er geen misverstand was gebeurd kreeg ik als antwoord, dat dit haar prijs was.
toen ik kritiek uitte, kreeg ik een hele scheldtirade over mij heen en werd uit de winkel gezet. nu voorjaar 2007 werd mij gevraagd of ik geen interesse had om bij [naam winkel geanonimiseerd door de webmaster] gehuurde water te gaan vissen door enkelen van mijn vrienden. ik dacht nog dat ze na 14jaar het hele voorval wel was vergeten en liet door mijn vriend vragen aan haar of ik daar welkom was. daar werd op geantwoord [naam winkel geanonimiseerd door de webmaster] weigert niemand. toen ik daar dag nadien mij daar aanmeldde tot het verkrijgen van een vergunning kreeg ik te horen dat ik eerst vaste klant moest worden en heel regelmatig aankopen moest verrichten en dat ze het jaar nadien er ging over nadenken. na mijn tweede aankoop aldaar, kreeg ik van een paar kennissen te horen dat ze zeker niet van plan was mij ooit toe te laten op het door haar gehuurde water. toen ik haar daarover aansprak kreeg ik te horen dat ik niet alles moest geloven wat er verteld word toen ik haar vertelde van wie ik het gehoord had zei ze dat een een krapuul zoals jij niet gewenst was. volgens mijn mening was die toezegging enkel bedoeld om het zotje met mij te houden en desnoods nog wat geld uit mijn zakken te jagen. sindsdien is ze een ware lastercampagne gestart om mij uit verschillende verenigingen te weren. indien ze mij aanvaarden wordt de sponsering onmiddellijk stopgezet en de club van haar water verwijderd.zelfs nu 2 jaar later gaat het maar door en krijg ik mails van clubs dat ze me gaan weigeren als ik mij daar aanbied maar als ze dan weten hoe de vork aan de steel zit herzien ze hun menning ik ben het stilaan beu om mij steeds te moeten rechtvaardigen en mensen lastig te vallen om te bewijzen dat ik zo niet ben ik heb reeds alles geprobeerd om tot een dialoog te komen met haar zelfs met bemiddeling van politie. dit werd door haar afgewezen. daar ik niet over de mogelijkheid beschik om mij te laten bijstaan door een raadsman kan ze zomaar begaan. ik zou liefst zo vlug mogelijk heel die zaak achter mij laten en mijn naam te zuiveren. ik heb ook al contact gehad met de verenigingen die mij door haar toe doen weigeren. ze zijn er het hart van in maar zonder sponsering kan de club niet blijven bestaan.en dit alles omdat ik het 19 jaar geleden het aangedurfd heb haar tegen te spreken

dit is voor mij lang geen probleem geweest daar er in zelzate nog een hengelsportzaak is maar deze gaat op 16 december de deuren sluiten
enzodoende zou ik nu minstens 25 km moeten afleggen om mijn aankopen te verrichten
ik wil er bij vermelden dat er langs mijn kant geen harde woorden gevallen zijn en ik heb zelfs nog aangifte gedaan heb bij de politie toen haar ruiten werden ingegooid en ik te weten kwam wie dit gedaan had
mijn vraag is nu kan die nu beletten dat ik haar zaak betreed om aankopen te doen
grtz mario
Laatst gewijzigd door mario t op 15 sep 2011 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 sep 2011 22:14

Ze is baas over haar eigen zaak.
Ga ergens ander vissen waar men u niet kent.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mario t
Topic Starter

#3 , 15 sep 2011 18:13

@roharro
ik dank u voor uw kort en bondig antwoord
Het is wel niet een antwoord dat ik van zo een forum verwacht had.
Dus als ik u goed begrijp kan je als eigenaar van een zaak zomaar iemand weigeren enkel omdat het gezicht van die persoon u niet aanstaat.
Wat een in mooi landje leven wij
grtz mario

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 sep 2011 18:24

U pleegt hier laster en eerroof als u namen van personen in een toppic plaats ..... het juridisch veiligste is deze te verwijderen.
En ja, gezien het nog altijd een vrije wilsbeschikking is van een handelaar om u als klant te aanvaarden net zo goed als het als klant een vrije wilsbeschikking is om ergens te gaan kopen.
Zolang er niet strafbaar is raad ik de politie aan erbuiten te blijven. Politie kan eventueel wel een proces-verbaal opmaken als er langs een of langs beide kanten strafbare feiten gebeuren.

mario t
Topic Starter

#5 , 16 sep 2011 19:58

ik dank jullie voor de raad en moeite die gedaan is
het komt zowat overéén wat ik van de eerste lijnswerking te horen gekregen heb zolang ze niet open staat voor dialoog
en het uitgepraat word zal het konflikt blijven duren
grtz mario

Gebruiker21

#6 , 22 sep 2011 11:07

Dus als ik het goed begrijp huurt de mevrouw van de viswinkel een bepaalde visput en sponsert ze enkele visverenigingen. Sluit dan gewoon aan bij een andere visclub / ga vissen op een andere visput. Er zijn hondereden visclubs en visputten in Vlaanderen, dus moeilijk kan dat niet zijn. Ik begrijp echt niet dat je jaren energie stopt in zo'n onnozelheid van haar kant. Ik had haar na de eerste keer al genegeerd en elders mijn heil gezocht.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mario t
Topic Starter

#7 , 22 sep 2011 17:32

dat heb ik ook gedaan ik laat haar volledig links liggen en zal niemand verbieden om bij haar inkopen te doen of bij haar te vissen
maar mevrouw vind het nodig om mij om de zoveel maanden naar de politie te stappen en mij te laten opdraven omdat ze weer iets horen waaien heeft
het word iedere keer vertikaal geklasseerd maar het kost mij toch iedere keer een dag verlof en je kent het wel als je bij de politie moet zijn voor een verhoor
moet je daar om 9 uur zijn en om 11u30 komen ze je halen ik geef ook les op verschillende fora en persoonlijk aan beginnende vissers en telkens als die haar zeggen met wie ze gaan vissen is het telkens van vis jij ook met dat crapuul ik geef toe ik heb in 1982 een veroordeling opgelopen wegens diefstal met een voorwaardelijke gevangenis straf en sindsdien bewandel ik het rechte pad en daar kraakt ze mij nog steeds op af moest zij dan nog het slachtoffer geweest zijn die ik bestolen had zou ik ermee kunnen leven maar ik heb destijds mijn verantwoordelijkheid genomen en alle mensen die schade hadden vergoed

Franciscus

#8 , 22 sep 2011 18:32

Maar dat verandert de zaak wel een beetje .... als je daar getuigen van hebt .... trouwens haar aangiften zijn er is dat tergend en roekeloos .... in beginfase noemt men dat lasterlijke aangifte daar kan je uzelf burgerlijke partij voor stellen en onder de noemer van belaging ( is een klachtmisdrijf) een strafklacht ( met tekst ik wens uitdrukkelijk vervolging voor feiten van naam).
Dus je hebt al twee strafbare vervolgingen mogelijk.
Toch eens met een officier bij de politie gaan praten dan kan die een 'synthese PV' maken waarin hij verwijst naar al de vorige PV nr. Trouwens u hebt die nummers ook en je kan deze allemaal in je verklaring vermelden.
Gezien er voortdurende feiten zijn .....is de kans van vervolging door parket wel een ietsje (veel) groter.

mario t
Topic Starter

#9 , 22 sep 2011 21:37

dat vertelde de politie inspecteur mij ook dat ik het recht had klacht intedienen maar ik vind dat een rechtzaak nog meer kwaad bloed zal zetten dan moet ik mensen lastig vallen die daar zeker geen zin in hebben en het zijn allemaal vrienden of kennissen van mij en ik geloof dat niet voor mij mogen getuigen
het feit is dat de bal maar blijft rollen er komt iemand bij op de site die vraagt of ik hem kan helpen en die vist bij haar op de put die moet ik dan teleurstellen
er zijn er dan ook bij die te overdreven reageren en die haar dan de huid gaan volschelden en weg blijven uit haar zaak en dan is het weer mijn schuld
ik had de laatste bij het verhoor dan ook de inspecteur gevraagd om mij bij haar in de zaak toe te laten en een vergunning te geven zo ziet iedereen dat het niet de moeite meer loont om nog verder de boel op te jutten want ik vind het absurd dat ik voortaan 25km enkel moet rijden om een doosje maden van 1 euro te kopen
een rechtzaak zie ik eigenlijk ook niet zitten want een raadsman kost geld en als éénverdiener met een inkomen van 1700 per maand en een vrouw en kind te laste is zo al moeilijk genoeg om de eindjes aan mekaar te knopen

Franciscus

#10 , 24 sep 2011 21:27

O maar het zou wel eens heel sterk kunnen veranderen als na uw aangifte ( klacht) de dame bij de politie een verklaring moet afleggen en daar met de neus op de feiten wordt gedrukt. Dan kan al eens duidelijk worden gezegd dat ze nu moet stoppen ( u natuurlijk ook) want dat bij een volgende tussenkomst parket wel eens zou kunnen vervolgen ... uithangen van vonnis in de winkel enz enz mijn ervaring in een behoorlijk aantal gevallen stopt het daar dan ook.
Politieambtenaar blijft ook neutraal maar slaat wel spijkers met koppen.

mario t
Topic Starter

#11 , 25 sep 2011 18:56

ik dank jullie voor de deskundige uitleg en raad en zal deze zeker opvolgen
ik zal eens gaan praten met de inspecteur die alle verhoren heeft afgenomen en haar zo tot dialoog te laten over gaan
zoniet zal ik jullie raad opvolgen en op mijn beurt klacht neer leggen
mij gaat er niet over om haar zaak te proberen kelderen al is ze daar al flink zelf mee bezig want ik ben niet de enige waarmee ze een konflikt heeft
en die het niet zo taktvol proberen optelossen door het ingooien van haar ruit of de visput te vergiftigen met carboline
daar heb ik ook aangifte van gedaan toen die persoon in mij een gelijk gestemd zag en hij mij zijn voornemen vertelde
ik weet niet of zij inzage heeft in de verklaringen die ik bij de politie heb afgelegd want dan zou ze toch het moeten snappen
grtz mario

mario t
Topic Starter

#12 , 28 sep 2011 19:21

ik heb zoals gezegd met de inspecteur gesproken en haar eerst te proberen uitnodigen om samen een gesprek aan te gaan daar is ze niet op ingegaan maar heeft wel laten weten dat ze zich voortaan rustig zal houden
bij haar vissen of aankopen verrichten zal ze niet toelaten maar als de rust terug komt ben ik al heel tevreden
verder stop ik met lesgeven dan zal er ook niemand zijn beklag bij haar gaan doen omdat die niet mij op haar put mag vissen en zal er ook niet meer over het crapuul gesproken worden
alsvast bedankt voor de goede raad en zet het goede werk verder want ik heb er veel baat bij gehad
grtz mario

mario t
Topic Starter

#13 , 19 dec 2011 11:38

sorry dat ik jullie nog eens lastig val
maar ik heb nog een vraag
ben je als winkelier bij iedere aankoop verplicht een geldige kassabon te geven met vermelding van btw nr -de naam van de winkel en datum
want dit word in deze hengelsportzaak niet gegeven ook al vraag je er naar en dring niet aan of je vliegt er zo uit
grtz mario

mava105

#14 , 19 dec 2011 11:57

Als ze geen kassatiket willen geven kan dit wijzen op verkoop in 't zwart. En hoe kan een zelfstandige-hobbyhengelaar, zijn vislijn nu aftrekken van zijn belastingen zonder kassatiket, :lol:

mario t
Topic Starter

#15 , 15 apr 2012 18:36

even een stand van zaken sindsdien ik jullie raad heb opgevolgt en op advies van dit forum klacht zou neerleggen bij de volgende pesterij en ik dit haar heb laten weten is alles heel rustig geworden
het word krapuul is daar over mij niet meer gevallen en kan ik mij met een gerust hart terug aan het water vertonen
waarvoor veel dank
grtz mario

Terug naar “Andere”