Opmaken documenten bij belegging en bewaring.

Vaoke
Topic Starter

Opmaken documenten bij belegging en bewaring.

#1 , 03 sep 2011 01:37

Stel, ik wens te beleggen in bijv. een "open fonds met deelbewijzen" en begeef mij voor dat doel naar de loketten van deze of gene bank.
De belegging wordt derhalve uitgevoerd via de loketten of via een beleggingsadviseur in binnendienst; ik noem zulks een manuele belegging.
Hoeveel documenten worden er bij die gelegenheid opgemaakt en welke bestemming wordt er aan gegeven; wie blijft of komt in het bezit van de documenten van intekening?
Wetende dat de onderliggende boekhoudkundige stukken gedurende 10 jaar moeten bewaard worden.. maar waar dan wel; in het agentschap, op den regionale zetel of op bijv. den Brusselse Hoofdzetel ?!
Vervolgens kom ik te overlijden en in de maanden daarna wenst een erfgenaam al die documenten van intekening in te zien; thuis zijn ze niet te vinden.. maar waar dan wel.. in den hoofdzetel, de regionale zetel of nog altijd in het plaatselijk agenstchap?!

En wat dan wel gezegd wanneer ik on-line zou intekenen; hoeveel van die documenten worden er alsdan opgemaakt en waar dan wel en op welke manier worden ze bewaard; wordt er voor dat doel ook een papieren - versie opgemaakt en overgezonden naar de intekenaar en op welke wijze wordt de intekening bewaard op den hoofdzetel, de regionale zetel en / of het agentschap?!
Stel dat een "derde persoon" al dan niet op vraag van de rekeninghouder voor hem intekent (bijv. on-line).. waar wordt zijn identiteit alsdan genoteerd en bijgehouden?!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 03 sep 2011 22:32

IK heb zonet dergelijke belegging gedaan en de papierwinkel die ik heb ontvangen is als volgt:

- bestelborderel op mijn naam
- afrekeningsborderel op mijn naam
- betaaluittreksel van mijn rekening van waaruit ik heb betaald
- uittreksel op mijn naam met bericht van toevoeging aan mijn effectendepositorekening

Op verschillende documenten staan bovendien kruisreferenties naar de andere documenten.

Bovendien kan ik de volgende 10 jaar deze documenten online nog eens downloaden of consulteren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vaoke
Topic Starter

#3 , 03 sep 2011 23:19

@ Roharro, ik neem aan dat het hier NIET gaat om een on-line belegging met daarbij in uitbreiding diene "papieren winkel".. doch wel om een gewone manuele belegging waarbij finaal al de door U genoemde documenten werden aangemaakt?!
Op welk van de eerste twee documenten staat uw handtekening; inclusief den datum?!
Mag ik uit uw antwoord afleiden dat de door U geciteerde methodiek bij alle banken wordt gehanteerd?
Om welke grootbank gaat het in uw geval?
Stuur, indien gewenst, eventueel een privé bericht.
Alvast zeer bedankt

Reclame

roharro

#4 , 03 sep 2011 23:58

@ Roharro, ik neem aan dat het hier NIET gaat om een on-line belegging met daarbij in uitbreiding diene "papieren winkel".. doch wel om een gewone manuele belegging waarbij finaal al de door U genoemde documenten werden aangemaakt?!
Op welk van de eerste twee documenten staat uw handtekening; inclusief den datum?!
Mag ik uit uw antwoord afleiden dat de door U geciteerde methodiek bij alle banken wordt gehanteerd?
Om welke grootbank gaat het in uw geval?
Stuur, indien gewenst, eventueel een privé bericht.
Alvast zeer bedankt
Enkel het aankoopborderel heb ik ondertekend.
Was bij de bank van hier.
Via hun kantoor.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Bank & Beurs”