dossierkosten terugeisen

IvanBader
Topic Starter

dossierkosten terugeisen

#1 , 24 aug 2012 14:10

Voor een woon lening hebben ik en mijn vrouw getekend bij een bank maar binnen de 7 dagen hebben we dit aangetekend geannuleerd .
Nu blijkt dat de bank reeds de dossierkosten van de rekening afgehaald heeft en willen ze dit niet terug betalen .
Wat kunnen we doen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 24 aug 2012 14:18

Weinig denk ik. Dossierkosten worden aangerekend van zodra zij u een voorstel tot lening doen. Die stap heb je dus overschreden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Turaki

#3 , 24 aug 2012 14:27

Weinig denk ik. Dossierkosten worden aangerekend van zodra zij u een voorstel tot lening doen. Die stap heb je dus overschreden.
Bij verschillende banken een voorstel gaan vragen, en toch maar 1 keer dossierkosten moeten betalen, nl bij de bank waar we de lening hebben genomen. Bedoelt u niet, zodra je een voorstel aanvaardt?

Reclame

wanton

#4 , 24 aug 2012 18:23

Jazeker. Steller heeft een voorstel van die bank in eerste instantie aanvaard. Maar er is nog een verschil tussen inlichtingen vragen en een effectief voorstel ter ondertekening krijgen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

basejumper

#5 , 24 aug 2012 21:58

Dossierkosten worden gevorderd zodra de kredietnemer een kredietaanvraag heeft getekend en de bank overeenkomstig de wet een aanbod heeft afgeleverd. Als u daar nadien van afziet blijven dossierkosten verschuldigd. Bank heeft tijd en werk gestoken in informatiegesprek, kerdietaanvraag, kredietanalyse en - beslissing + aflevering aanbod. Daarenboven heeft bank bij kredietaanvraag ook gelden "aangekocht" op de interbancaire markt om dit krediet te "funden" Die arbeidstijd en indekking rente kost geld.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”