schuldsaldo

batavana
Topic Starter

schuldsaldo

#1 , 04 sep 2012 12:52

-Wij gaan scheiden. Er is een schuldsaldo verzekering van 100% op mijn naam en in het aanhangsel van de polis staat dat de begunstiging van deze polis wordt toegekend aan krediet verlener. Als begunstigden bij overlijden staat; de kinderen van de verzekerde.

Wil dit zeggen dat bij overlijden het resterende uitstaande bedrag gaat naar de Kredietverlener of, zolang er niets gewijzigd is, naar de langstlevende, dit is dus mijn ex welke nu nog in de woning woont?

Kan ik deze verzekering opzeggen voordat de scheiding definitief is, ben feitelijk al meer dan 6 maanden gedomicileerd op ander adres.
Indien niet kan ik dan de begunstigden aanpassen / wijzigen. Ik wil namelijk niet dat mijn aanstaande ex nog van deze verzekering profiteerd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 sep 2012 12:57

Op wiens naam staat de lening (hypotheek)?

wanton

#3 , 04 sep 2012 15:50

De begunstigde aanpassen als uw kinderen de begunstigde zijn is niet direct nodig. De SSV opzeggen kan eigenlijk niet zolang u mede-kredietnemer bent. Dit kan pas als uw ex de woning overneemt of als de woning verkocht wordt aan een derde. U moet immers geschrapt worden als mede-eigenaar én als mede-kredietnemer. De begunstigde van een SSV ontvangt in principe nooit geld. Bij aanvang werd overeengekomen dat een eventueel uit te betalen bedrag direct wordt overgemaakt aan de financieringsmaatschappij. De begunstigde betaalt , al naargelang het geval , een aantal jaren een kleine belasting.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

batavana
Topic Starter

#4 , 04 sep 2012 16:40

De lening staat op ons beider naam.

Dus zo lang als de scheiding niet is ingeschreven profiteerd mijn toekomstige ex als ik onverhoopt kom te overlijden.

wanton

#5 , 04 sep 2012 20:36

Als u wil dat uw ex niet meer profiteerT , vraag je best eens aan je verzekeringsmaatschappij of zij bereid zijn één en ander aan te passen. Ook de bank moet akkoord gaan natuurlijk.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

batavana
Topic Starter

#6 , 06 sep 2012 07:16

maar ben ik verplicht deze door te betalen terwijl we in scheiding liggen

Terug naar “Bank & Beurs”