ING bank geeft waarborg niet ivm de wet breyne

nathalie18
Topic Starter

ING bank geeft waarborg niet ivm de wet breyne

#1 , 11 okt 2012 23:10

Bij de faling van de bouwheer is onze appartementsblok nog niet volledig afgewerkt. Onderandere de borstwering van de terrassen op de 2de verdieping ontbreekt nog.( Zeer gevaarlijk met kleine kinderen)
ING reageerd niet op e-mails, aangetekende brieven, telefoons enz.Ik zou het via de pers willen bekend maken om ze onder druk te zetten, maar is dat wel een goed idee?
Wat kunnen we doen om onze waarborg te verkrijgen zodat we alles verder kunnen afwerken .
Weet iemand e-mailadres of telefoonnummer van de directie van ING ?
NV

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 okt 2012 08:13

ING is toch de verzekeraar die instaat voorde "wet-breyne-garantie" (geen idee hoe dit officieel heet) van de bouwfirma in uw geval? Ik heb in het verleden al mensen gehoord die er van uit gingen dat ze zich tot de bank waar hun lening liep moesten wenden om hun huis afgewerkt te zien. Dat is uiteraard niet het geval. Deze vraag maar even om zeker te zijn dat hier niet hetzelfde misverstand bestaat.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

j.demoor

#3 , 13 okt 2012 08:11

“Art.62.Om in aanmerking te komen voor een uitdeling alsmede om enig recht van voorrang te kunnen uitoefenen, zijn de schuldeisers gehouden aangifte van hun schuldvorderingen, samen met hun titels, ter griffie van de rechtbank van koophandel neer te leggen uiterlijk op de door het vonnis van faillietverklaring bepaalde dag. Op verzoek levert de griffier een ontvangstbewijs af. De schuldeisers worden daartoe verwittigd door de bekendmaking in het Belgisch Staatsblad en door een rondschrijven dat hun door de curators wordt toegezonden zodra die schuldeisers bekend zijn. Dit rondschrijven vermeldt plaats, dag en uur, bepaald voor de neerlegging van het eerste proces-verbaal van verificatie van de schuldvorderingen.”(8 AUGUSTUS 1997. - Faillissementswet).

‘Bij de faling van de bouwheer is onze appartementsblok nog niet volledig afgewerkt’

Doe voornoemde aangifte ter griffie van de rechtbank van koophandel en vorder daarin afwerking of schadevergoeding.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”