Lenen voor een woning mogelijk bij persoonlijke lening?

amarantha
Topic Starter

Lenen voor een woning mogelijk bij persoonlijke lening?

#1 , 08 sep 2014 14:58

Zowel ik als mijn partner hebben een persoonlijke lening lopen, nog zeker 7 jaar...
Maar is het mogelijk om een lening aan te gaan om een huis of appartement te kopen en dan die 2 leningen daarbij te voegen zodat we per maand 1 vast bedrag af moeten betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 sep 2014 13:57

afhankelijk van de waarde van de woning, bedrag dat je wil lenen, je bank en je inkomen. Sommige banken gaan tot/over 100% van de aankoopprijs van een woning, sommige banken doen dat nooit. Ik zie ook geen enkele bank een hypothecaire lening weigeren als je een huis wil kopen van 200k met een lening van 220k terwijl je als koppel netto 8000 euro verdient.

Je geeft dus véél te weinig info. Welke persoonlijke lening is het, welke woning wil je kopen (richtprijs), welk inkomen heb je, ...

Sirkii

#3 , 09 sep 2014 22:41

Bank zal nooit het terug te betalen saldo van persoonlijke leningen toevoegen aan een hypothecaire. Het bestaan van deze persoonlijke leningen suggereert dat je weinig of geen spaargeld hebt (wat een foutieve veronderstelling kan zijn). 100% lenen + notaris lenen zal hoogstwaarschijnlijk niet lukken tenzij (heel misschien) de maandelijkse afbetaling niet hoger is dan je huidige huur.

Als je eigen spaargeld hebt dan zou je dat al eerst kunnen gebruiken om de persoonlijke leningen vervroegd terug te betalen (mits meevallende wederbeleggingsvergoedingen)

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”