stopzetting volmacht bankrekening

Annelies_1989
Topic Starter

stopzetting volmacht bankrekening

#1 , 19 jun 2009 20:33

Beste,

ik en m'n vriend, die nu nog in een scheiding zit willen graag samenwonen. We hebben ondertussen al gekeken voor een appartement. Maar nu wanneer hij geld wil afhalen van een rekening die hij toen had geopend met zijn (ex)vrouw, is die voor hem geblokkeerd. Zijn volmacht heeft ze blijkbaar ingetrokken, terwijl hij hier maandelijks op storte. Hierdoor zal het voor ons weer een stuk moeilijker zijn, want hij moet weer vanaf nul beginnen.

Is er een mogelijkheid dat die terug word gegeven ?
Kan dit wel wettelijk wanneer ze allebei die rekening hebben geopend ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 19 jun 2009 23:55

Een bankrekening geopend op twee namen , daar kan niets aan veranderen zonder het akkoord van de beide co-titularissen. Een wederzijdse volmacht blijft bestaan.
Wanneer de rekening slechts op één naam met volmacht voor de andere geopend is , kan idd de volmacht eenzijdig worden geannuleerd.
Interpelleer het bankkantoor.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Bartie

#3 , 20 jun 2009 09:34

En plus: samenwonen met een andere vrouw tijdens een echtscheiding: dát zou hem wel eens duur kunnen komen te staan. Letterlijk dan.
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”