bank

ganapathi tantra

Re: bank

#16 , 27 jun 2011 20:25

ik stel gewoon de vraag of franse banken wel mogen speculeren met spaargeld. Ik dacht dat dat ook het probleem was van bvb Dexia en KBc. Ze hebben teveel grote en zware risico's genomen met geld dat niet van hen was. Dat is wel nog wat anders dan beleggen/uitlenen etc weet ik veel
welke manieren er allemaal zijn vermoedelijk met hun eigen grootte van risico.
Zit hier dan niemand uit het bankwezen of die iets doet met geld om dit beter toe te lichten ?
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#17 , 27 jun 2011 20:26

Banken hebben ook eigen geld hoor ...................
Tuurlijk BNP Paribas heeft (geconsolideerd) 85 miljard euro eigen kapitaal. Daartegenover staat 1912 miljard vreemd vermogen. Ga jij met die 85 miljard de 1912 miljard van een mooie intrest voorzien?

JPV

#18 , 27 jun 2011 20:28

ik stel gewoon de vraag of franse banken wel mogen speculeren met spaargeld. Ik dacht dat dat ook het probleem was van bvb Dexia en KBc. Ze hebben teveel grote en zware risico's genomen met geld dat niet van hen was. Dat is wel nog wat anders dan beleggen/uitlenen etc weet ik veel
welke manieren er allemaal zijn vermoedelijk met hun eigen grootte van risico.
Zit hier dan niemand uit het bankwezen of die iets doet met geld om dit beter toe te lichten ?
Wat jij wss bedoelt is dat Franse banken een bepaalde kapitaalratio moeten hebben. Zie o.a. http://www.morningstar.be/be/news/artic ... se-banken-(1" onclick="window.open(this.href);return false;).aspx (basel-akkoorden zijn akkoorden om een bepaald risiconiveau van banken te behalen).

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”