Dat was en is ook mijn mening. Rekeningen verdwijnen niet en Belgen geboren in het buitenland zijn niet systematisch gedumpt door Belgische banken.Beste,
Op basis van de huidige posts is hier geen zinvol antwoord op te geven. Elke bank heeft in zijn algemene voorwaarden een artikel staan rond beëindiging bankrelatie. Dat artikel stipuleert dat de bank zonder opgave van reden een bankrelatie kan opzeggen, mits een vooropzeg van 3 maand bij aangetekend schrijven. Dat is ook de regel en vermijdt dat banken in inhoudelijke discussie gaan. Indien poster betrokken brieven bekend maakt (mag ook via inpost) wil ik dat wel even bekijken. Gelden doen verdwijnen zal de bank al helemaal niet doen. Maximaal blokkeren op vraag van één of andere instantie en /of schuldeiser. Op basis van de huidig bekende dossierelementen kan ik enkel speculeren en gissen, maar geen afdoend antwoord geven.
Wat met al die 10.000den geboorten in Congo destijds, en in de BSD (Belgische strijdkrachten in Duitsland)[ Er zouden nogal wat rekeningen in België afgesloten moeten worden: het zou
zelfs een regelrechte bankencrisis kunnen veroorzaken!!! Kan dus niet zomaar.....
Die mogen alleen in cash betalen. Maar was dat ook al niet verboden????Wat met al die 10.000den geboorten in Congo destijds, en in de BSD (Belgische strijdkrachten in Duitsland)[ Er zouden nogal wat rekeningen in België afgesloten moeten worden: het zou
zelfs een regelrechte bankencrisis kunnen veroorzaken!!! Kan dus niet zomaar.....
dat zal niet de exacte bewoording zijn, maar je interpretatie. Exacte bewoording is echt essentieel hier. Vandaar de vraag om dat document in te scannen en te antwoorden op de vragen die hier concreet gesteld zijn.Dank voor de reacties.
De exacte bewoording is dat omwille van geboorteplaats mijn rekening afgelsoten werd.
Nogmaals, geef de COMPLETE tekst van het bericht dat de bank je toegezonden hebt. Ik kan me echt niet voorstellen dat daarin stond:"... enkel en alleen omdat de klant niet hier geboren is." Dit is exact wat gebeurde. Enkel en alleen omdat ik niet in België geboren ben.
Uw verhaal is echt véél te vaag. Misschien kan je een scan van de brief die je gekregen hebt, anonimizeren (jouw naam en persoonlijke gegevens, en gegevens van de bank, doorhalen / wissen) en hier neerzetten.Beste,
we hebben besloten uw rekening af te sluiten, enkel en alleen omdat de klant niet hier geboren is.
Met vriendelijke groeten,
Uw bank
Zelfs al was TS geboren in Noord-Korea, dan nog is dat geen reden om een rekening te weigeren denk ik.Bent u toevallig geboren in een land dat op een embargo lijst staat?
Nee, inderdaad. Maar het maakt het wel waarschijnlijker dat een overijverige bankmedewerker een fout in die richting gemaakt heeft. Sinds de monsterboete die die ene Franse bank van de Amerikanen hebben gekregen, worden alle medewerkers gedrild voor dergelijke situaties, en dat is helaas niet voor iedereen even duidelijk hoe die regels correct moeten worden toegepast.Zelfs al was TS geboren in Noord-Korea, dan nog is dat geen reden om een rekening te weigeren denk ik.Bent u toevallig geboren in een land dat op een embargo lijst staat?
Dat is de richting die ikzelf uit denk. Juni 2014 was de periode waarop er, naar aanleiding van de onwettige ondersteuning van Rusland aan de opstandelingen in het oosten van de Ukraïne, economische en bankaire maatregelen werden getroffen tegen Rusland.Nee, inderdaad. Maar het maakt het wel waarschijnlijker dat een overijverige bankmedewerker een fout in die richting gemaakt heeft. Sinds de monsterboete die die ene Franse bank van de Amerikanen hebben gekregen, worden alle medewerkers gedrild voor dergelijke situaties, en dat is helaas niet voor iedereen even duidelijk hoe die regels correct moeten worden toegepast.Zelfs al was TS geboren in Noord-Korea, dan nog is dat geen reden om een rekening te weigeren denk ik.Bent u toevallig geboren in een land dat op een embargo lijst staat?
Dan zijn dan wel maatregelen tegen grote bedrijven die Rusland op een of andere manier rechtstreeks treffen, het opzeggen van contracten en het leveren van geen of beperkte bancaire diensten, toegang tot Europees geld voor Russische banken ontzeggen, geen leningen tussen Europese en Russische banken meer toestaan, enz. De consument met een Belgische ID-kaart en geboorteplaats in Rusland wordt daarbij niet getroffen. En bevriezen wil niet zeggen 'wegmaken'....bankaire maatregelen werden getroffen tegen Rusland.