Ik heb in de loop van 2008 mijn ontslag gegeven bij Deutsche Bank. Zoals ondertussen iedereen wel weet leggen de banken een enorme druk op de werknemers. Dat was ook voor mij het geval. We werden moreel verplicht gestructureerde producten te verkopen die voor de bank heel wat opbrengen.
Om een lang verhaal kort te maken...
Ik heb indertijd aan een klant een gestructureerd product verkocht met achterliggend aandeel Fortis. Ondertussen in Fortis quasi niets meer waard en is de klant zijn geld kwijt. Ik heb nog contact met die klant en hij neemt me niets kwalijk omdat hij weet onder welke druk ik stond. Nu vraagt hij me om een verklaring af te leggen van wat er die dag gebeurd is om zijn dossier dat hij geopend heeft via Testaankoop kracht bij te zetten. De jurist van Testaankoop heeft hem dat gevraagd omdat dit belangrijk is bij een eventuele rechtzaak. Ik vraag me nu af of Deutsche Bank geen stappen tegen mij kan ondernemen als dit openbaar gemaakt zou worden. Ik zou de klant heel graag verder helpen, maar wil mezelf ook niet in gevaar brengen. Graag jullie advies.
Alvast bedankt!