Hoopje geld

Aapje
Topic Starter

Hoopje geld

#1 , 21 mei 2009 23:06

Hoi

Lang lang geleden bij mijn geboorte hebben mijn ouders enkele aandelen voor mij gekocht. Ondertussen heb ik hier het beheer over gekregen en ergens halverwege 2007 heb ik alles verkocht omdat het er niet goed uitzag op de beurs. Dit geld heeft dan een tijdje op een spaarrekening gestaan, maar toen enkele banken over de kop leken te gaan heb ik eieren voor mijn geld gekozen en een groot deel gecasht.
Nu zit ik hier dus met een hoopje geld. Aangezien de storm een beetje is gaan liggen wil ik dit terug naar de bank slepen (géén grootbank meer!).

De vraag is nu eigenlijk: kan ik dit gewoon voor en na naar de (nieuwe) bank brengen of ga ik dan in verkeerd vaarwater komen? Het gaat immers om een "beetje meer" dan duizend euro... Moet ik eventueel bewijzen voorleggen over de herkomst? Of zou ik best gewoon om de zoveel tijd een bedrag storten en voor de rest niet teveel tralala?
Ik kan natuurlijk ook gewoon alles hier laten liggen en mn toekomstige aankopen cash betalen, maar dan brengt het geld helemaal niets op met de nodige risico's (inbraak, brand...).

Graag jullie advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 22 mei 2009 17:42

Breng het gewoon naar de bank. Je zal met open armen ontvangen worden. Geen enkele bankbediende zal je vragen waar je het geld vandaan hebt gehaald.

In een kous brengt cash geld niets op, dus herbeleg het maar of zet het op een goed renderend spaarboekje.

wanton

#3 , 22 mei 2009 19:38

Aapje is dus één van die mensen die in oktober-november de liquiditeitsproblemen van de banken mee heeft veroorzaakt.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Vandebos

#4 , 22 mei 2009 19:44

Boven de € 10.000 zal je depositie worden gemarkeerd en eventueel onderzocht of het niet komt van illegale handel, zwartwerk etc etc... Normaal gezien gaat u hier geen problemen bij hebben aangezien de afhaling van het bedrag in 2008 eveneens zichtbaar is voor de diensten die dit dienen te onderzoeken.

Aapje
Topic Starter

#5 , 22 mei 2009 19:50

Oké. Bedankt voor jullie reacties.
Dan hoef ik me niet ongerust te maken dat ik ongewild/onbedoeld in verkeerd vaarwater kom.

Terug naar “Bank & Beurs”