rekeningverzekering

frieda.M
Topic Starter

rekeningverzekering

#1 , 17 jan 2010 20:56

Alhoewel niet verplicht hebben de meesten bij hun rekening of spaarboekje een rekeningverzekering. Bij overlijden door een ongeval wordt het saldo op de rekening verdubbeld (met bepaalde plafonds)Men betaalt 4,80 euro per jaar per rekening.

Als het spaarboekje op beide namen staat (mijnheer en mevrouw bv) wordt de vergoeding gehalveerd, wat logisch is.Maar zijn beide rekeninghouders wel verzekerd, want ze betalen ook maar 4,80 euro per jaar voor één spaarboekje. Moeten zij eigenlijk niet ieder 4,80 per jaar betalen en wie van de twee is er eigenlijk verzekerd als er maar één maal 4,80 in rekening wordt gebracht door de bank?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 17 jan 2010 21:39

Dit kan hier moeilijk bepaald worden. Niet alle dergelijke verzekeringen hebben dezelfde inhoud. Best is dat na te vragen bij de betreffende bank , hoe daar zoiets wordt toegepast.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Creatief

#3 , 17 jan 2010 22:17

Die rekeningverzekering telt enkel bij "ongeval" met de dood tot gevolg.

Reclame

Lex

#4 , 18 jan 2010 08:48

Ik vermoed dat het maar om de helft van het kapitaal zal gaan, de andere helft behoort nl. tot de andere partner.

Voor meer info: zie wat Wanton schreef!

Terug naar “Bank & Beurs”