Situatie :we hebben momenteel een hypothecair krediet lopen.
Wij willen graag een pandwissel om een aantal specifieke redenen die ik hier nu niet allemaal ga
neerpennen.
Probleem : onze woning valt in de duurder prijsklasse , wij weten dus niet hoelang het zal duren voor deze verkocht is.
Onze notaris liet weten dat er een pandwissel kan gebeuren als we max.6 maanden later een ander pand kopen.(althans met akkoor van de bank)
Het geld van de verkoop van de huidige woning wordt geblokkeerd bij verkoop en de afbetaling loopt verder.
Onze bank wil enkel akkoord gaan als we max.1 week na verkoop ook de aankoop doen van een nieuwe woning.Dit lijkt ons niet haalbaar om op 1 week tijd een woning te zoeken en te kopen ?
Andere banken zouden hier iets soepeler in zijn ?
Ik begrijp dat er op fiscaal vlak even een periode is dat het niet echt klopt...
Onze bank wil ons liever eerst zien kopen en dan pas verkopen.(tja weer verdienen aan overbruggingskrediet).
Sowieso ,wij willen eerst onze woning verkocht zien en dan pas kopen dat staat 100% vast !
Heeft iemand ervaring met dit soort zaken ?
Wij hebben toch minstens een maand nodig vrees ik om een nieuwe woning te zoeken ?