bank dreigt

doggy
Topic Starter

bank dreigt

#1 , 18 feb 2011 22:28

Enkele jaren geleden kocht ik effecten, de aankoopborderels zijn nog steeds in mijn bezit. De obligaties werden materieel geleverd en ik bewaar ze bij de bank in een kluis die ik reeds huurde om juwelen ed in op te bergen.
Ik weet dat tegen einde 2012 alle effecten op rekening moeten staan en ik zal dan ook tijdig het nodige doen.
Nu reeds op rekening plaatsen zou enkel twee jaar vermijdbare bewaarkosten met zich meebrengen.
Maar de bank belt me om de haverklap om me te overhalen de effecten nu onmiddellijk op rekening te plaatsen.
Ik weigerde steeds, verwijzend naar de einddatum. Toen ik gisteren in de bank was werd ik "overvallen" door een "financieel consulent" (of was het een platvloerse verkoper???) die beweerde dat ik me verdacht maak door mijn effecten vooralsnog in materiële vorm aan te houden en me blootstel aan de inquisitie van de fiscus. Toen ik hem erop wees dat op rekening plaatsen me bewaarloon zou kosten (het zijn effecten die NIET zijn uitgegeven door die bank) zei hij dat ik ze maar moest verkopen en inschrijven op een uitgifte van de bank zelf!!!!

Waarom zou ik me zorgen moeten maken? De effecten zijn NIET met zwart geld aangekocht, ik heb de borderels nog, enz...totaal niets te verbergen. Nadat de banken zich in de vorige jaren al als "bad citizens" hebben gedragen zouden ze naar mijn mening toch wel enkele toontjes lager moeten zingen en zeker niet hun clienteel met ongevraagde en ongewenste "raad" tormenteren.
Laatst gewijzigd door doggy op 18 feb 2011 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 18 feb 2011 22:32

U moet zich voorlopig geen zorgen maken als dat uw vraag was.

doggy
Topic Starter

#3 , 18 feb 2011 22:34

U moet zich voorlopig geen zorgen maken als dat uw vraag was.
Inderdaad. Maar ze blijven me hier mee "stalken", met als hoogtepunt het onbeschofte voorval van gisteren.

Reclame

Lightning

#4 , 18 feb 2011 22:41

De banken proberen op alle mogelijke manieren hun procentje mee de graaien, dan gaat u weinig kunnen aan doen vrees ik.

Vandebos

#5 , 18 feb 2011 23:15

Doe hetzelfde als ondergetekende, vraag de "consulent" onmiddellijk om de nodige documenten om al uw rekeningen en electronische portfolio op heffen en ga naar een andere bank. Been there, done that. Geen gezever meer van pas afgestudeerden die aan een minimumloon + omzetpercentje door de grootbanken worden ingezet om je om de 5 minuten lastig vallen met ongewenst en regelmatig volledig incorrect advies zodat ze toch maar hun target halen.

roharro

#6 , 18 feb 2011 23:29

Ik word ook te pas en te onpas lastig gevallen door "raadgevers" van de bank. Steeds weer opnieuw steekt een nieuwe "raadgever" ongevraagd zijn neus in mijn financiële zaken. En tussendoor doen ze dan ook nog telefonische enquetes om de "dienstverlening" te verbeteren!
Nochtans heb ik nooit om raad of bijstand gevraagd. Ik beheer mijn geld zelf. Anderen kunnen dat niet want sedert de bankcrisis heb ik mijn hebben en houden gespreid over verschillende banken. Dus buiten mezelf heeft niemand anders een totaaloverzicht.
Ik heb al meermaals gevraagd me met rust te laten. Dat ik wel zelf zal zeggen wanneer ze iets voor mij mogen doen. Maar steeds boter aan de galg want enkele weken nadien meldt er zich alweer een nieuwe ongewenste 'raadgever" via de telefoon. Eén welbepaalde bank spant echt de kroon. Ik denk dat die een opleidingscentrum voor jonge bloedhonden hebben.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

basejumper

#7 , 25 feb 2011 19:52

Roharro,

Eén oplossing. Laat je inschrijven op de Robinsonlijst. Gegarandeerd geen last meer.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

roharro

#8 , 25 feb 2011 23:21

Roharro,

Eén oplossing. Laat je inschrijven op de Robinsonlijst. Gegarandeerd geen last meer.
Drie jaar geleden al gebeurd. Maar de "persoonlijke raadgever" die mijn bank me ongevraagd de strot heeft ingeduwd
belt me geregeld en telkens ik in het bankkantoor binnenstap komt hij rondom mij zwermen zoals een bij rond en bijenkorf....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Creatief

#9 , 26 feb 2011 20:33

Hetzelfde meegemaakt! Het kwam altijd neer op verkopen. De beleggersadviseur, een jong ventje ... vettig haar, een stropdas aan, rook bovendien altijd naar het zweet, ... wilden ons nooit lossen omdat we ooit op die bank aan vermogensbeheer hebben gedaan. Nadat hij het grootste en laatste contract aan ons verkocht had (bovendien nog slecht renderend), toen heb ik dat ventje doen trillen van de schrik dat hij zelfs de telefoon niet meer kon hanteren. Mijn 1ste eis was dat hij ons voor altijd en eeuwig met rust zou laten! De 2de eis dat hij het laatste contract terug omzette in € tegen en tegen een zo hoog mogelijk rente, die hij slechts op korte termijn mocht vastzetten. De 1ste eis was al iets te veel van het goede, bij de 2de eis, daar wou hij niet onmiddellijk op ingaan tot dat ik zei ... nu wil de bankdirecteur zien. Hij werd lijkbleek, sidderde van ongenoegen en zenuwachtigheid, ... Van de bankdirecteur eiste ik onmiddellijk een andere beleggingsadviseur, die bovendien rustiger van temperament moest zijn. Ik heb deze ook gekregen. Ik kreeg van hem ook wel eens een oproepje om mijn vermogen te chequen. Ik heb hem gewoon gezegd dat ik daar zelf de baas over was en mee wou doen wat IK wilde.
Door omstandigheden ben ik bij die bank vertrokken met AL mijn centjes. Mijn naam en die van mijn partner én dochter heeft er geschiedenis gemaakt. Wanneer we onze neus op de bank hadden laten zien, was het de volgende morgen telkens ochtendmeeting over ons.
Het doet hen momenteel erg veel pijn ... nalatenschappen worden nog op een rekening gestort, maar de dag daaropvolgend onmiddelijk weggehaald. Ze kennen ons geheel vermogen en hadden graag onze huisbankier willen blijven. Jammer voor hen, maar daar zijn ze niet meer in geslaagd. Deze bank, of elke bank, zal hard moeten knokken om onze centjes te mogen beheren.

Terug naar “Bank & Beurs”