Paypal betaling

escaped
Topic Starter

Paypal betaling

#1 , 25 jun 2012 01:39

Ik zit hier in een rare situatie. Ik heb onlangs een zwembadfilter aangekocht ter waarde van 430 euro en deze betaald via Paypal, deze is een paar dagen later aangekomen en ik heb toen afgetekend voor ontvangst. Ongeveer 2 dagen later werd mijn Paypal account gelimiteerd en werd mijn geld vastgezet, eveneens het geld dat verstuurd was naar de verkoper van de zwembadfilter. Ik heb dan maar de nodige verificatiestappen gevolgd om mijn account zijn limiet op te kunnen heffen, nu is dat enkele dagen geleden gebeurd maar kreeg ik opeens dat bedrag voor de betaling van de zwembadfilter teruggestort. Nu eist de verkoper dat ik dat geld terugstuur via een bankoverschrijving terwijl ik in het begin betaald had met Paypal. Het staat nog altijd gereed op mijn Paypal rekening om terug te versturen maar men wilt dat ik het via een bankoverschrijving doe. Nu eist men dat ik het bedrag binnen de week overzet of anders word ik in gebreke gesteld. Ik heb geen idee wat dit betekent, heb het wel eens opgezocht maar ben er niet veel wijzer uit geworden en vraag me af wat ze mij zouden kunnen aandoen. Ik ben zeker bereid om het bedrag te sturen maar dan via Paypal zoals zijn ook aannamen voor de bestelling van het product.Ik heb namelijk niets verkeerd gedaan en het was Paypal zelf die de betaling terug heeft verstuurd, heb namelijk nooit de kans gehad om op de zaak te reageren.

Alvast bedankt voor de raad.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ippa

#2 , 25 jun 2012 08:35

Neem contact met Paypal om uitleg te vragen.

Justiceseeker

#3 , 25 jun 2012 08:56

Ik zit hier in een rare situatie. Ik heb onlangs een zwembadfilter aangekocht ter waarde van 430 euro en deze betaald via Paypal, deze is een paar dagen later aangekomen en ik heb toen afgetekend voor ontvangst. Ongeveer 2 dagen later werd mijn Paypal account gelimiteerd en werd mijn geld vastgezet, eveneens het geld dat verstuurd was naar de verkoper van de zwembadfilter. Ik heb dan maar de nodige verificatiestappen gevolgd om mijn account zijn limiet op te kunnen heffen, nu is dat enkele dagen geleden gebeurd maar kreeg ik opeens dat bedrag voor de betaling van de zwembadfilter teruggestort. Nu eist de verkoper dat ik dat geld terugstuur via een bankoverschrijving terwijl ik in het begin betaald had met Paypal. Het staat nog altijd gereed op mijn Paypal rekening om terug te versturen maar men wilt dat ik het via een bankoverschrijving doe. Nu eist men dat ik het bedrag binnen de week overzet of anders word ik in gebreke gesteld. Ik heb geen idee wat dit betekent, heb het wel eens opgezocht maar ben er niet veel wijzer uit geworden en vraag me af wat ze mij zouden kunnen aandoen. Ik ben zeker bereid om het bedrag te sturen maar dan via Paypal zoals zijn ook aannamen voor de bestelling van het product.Ik heb namelijk niets verkeerd gedaan en het was Paypal zelf die de betaling terug heeft verstuurd, heb namelijk nooit de kans gehad om op de zaak te reageren.

Alvast bedankt voor de raad.
Zoals al voorgesteld: contact opzoeken met Paypal. Vergeet niet: als U via bankoverschrijving betaald géén Paypal-dekking. Heeft U het produkt al uitgetest? Verder de verkoper uitleggen wat gebeurt en aandringen ENKEL via Paypal te betalen zoals de koop voorziet. In gebreke stellen kan maar brengt tegenpartij niet verder en voor een rechter wordt die de vinger gewezen... .
Hopelijk komt dit goed.

Justiceseeker.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jun 2012 09:02

Ik denk dat de verkoper de zaak niet meer vertrouwd. Hoe zou u zelf zijn: u verkoopt een product, u ontvangt de betaling en verzend het product, en een beetje later wordt het geld terug van uw paypal account gehaald om één of andere duistere reden. Als verkoper hebt u er geen uitstaans mee wat er mis is met de account van de koper, en wenst u uw geld.

Om problemen te vermijden: als de zwembadfilter toegekomen is en werkt, zie ik niet in waarom u de verkoper niet via overschrijving zou betalen. Dat u als koper problemen hebt met paypal, maat de zaak van de verkoper niet.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bartvdv

#5 , 25 jun 2012 09:11

Blijkbaar is er iets misgelopen buiten de wil om van de koper; die eerst wél betaald had. Als de koper nu betaalt via overschrijving, dan loop hij het risico twee keer te betalen als Paypal de vergissing inziet en het bedrag alsnog vrijgeeft. Het lijkt mij eerder vanzelfsprekend dat de koper de verkoper inlicht over de problemen en eerst bevestiging verlangt van Paypal. Of is dit een nieuwe vorm van scam?

Gebruiker21

#6 , 25 jun 2012 11:57

Blijkbaar is er iets misgelopen buiten de wil om van de koper; die eerst wél betaald had. Als de koper nu betaalt via overschrijving, dan loop hij het risico twee keer te betalen als Paypal de vergissing inziet en het bedrag alsnog vrijgeeft. Het lijkt mij eerder vanzelfsprekend dat de koper de verkoper inlicht over de problemen en eerst bevestiging verlangt van Paypal. Of is dit een nieuwe vorm van scam?
Ik werk zelf al jaren met PayPal, zowel om te kopen als te verkopen, en heb nog nooit over een gelijkaardige situatie gehoord. Moest het nu toch zo zijn dat het bedrag achteraf toch nog via paypal betaald wordt, kan de koper de verkoper vragen het gewoon terug te sturen. Normaal mag dit geen probleem zijn: de verkoper heeft het gekochte goed geleverd, dus ik denk wel dat je kan stellen dat deze ter goeder trouw is.

Feit blijft dat de verkoper nu een filter geleverd heeft en nog geen betaling hiervoor gekregen. Hij had die eerst via PayPal gekregen, maar dat geld is terug van zijn account gegaan. Begrijpelijk dat hij in dat geval van die koper liever geen betaling meer via PayPal krijgt, maar dit via overschrijving wil.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

escaped
Topic Starter

#7 , 25 jun 2012 17:29

Het zou geen probleem zijn om via overschrijving te betalen, maar zoals hier al eerder vermeld loop ik dan zelf een risico om het via Paypal zelf ook nog eens terug moeten af te staan. Ik heb de verkoper al meerdere malen duidelijk gemaakt wat het probleem was maar toch blijft deze een overschrijving eisen. Daarom dat ik me zorgen maak, ik ben namelijk niet bereid om 2x te betalen.

Gebruiker21

#8 , 26 jun 2012 08:56

Escaped, waarom zou je je zorgen maken? Moest de betaling via PayPal toch nog eens doorgaan (wat me zou verwonderen) kan de leverancier het altijd terugstorten. Ik zie niet in waarom hij dat niet zou doen.

Heb je ondertussen al uitleg gekregen van PayPal over wat er gebeurd is? Men haalt niet zomaar geld terug zonder reden. Ook het limiteren en de account blokkeren gebeurt niet zomaar. PayPal zal daar zeker zijn redenen voor hebben. De verkoper zal dit ook wel weten, en de zaak niet vertrouwen (en terecht, ik zou het ook niet vertrouwen). Het feit dat je niet per overschrijving wil betalen, zal het wantrouwen alleen nog maar vergroten.

Feit blijft dat je de leverancier een betaling verschuldigd blijft en tot nu toe weigert te betalen. Dat jij problemen hebt met PayPal, is een zaak tussen PayPal en jou. Daar heeft de leverancier niets mee te maken. Hij heeft zijn deel van de overeenkomst uitgevoerd: jij hebt je filter. Nu is het aan jou om ook jouw deel van de overeenkomst, de betaling, uit te voeren.

mapleleiah

#9 , 26 jun 2012 15:36

Heb nog nooit over zoiets gehoord. Paypal-accounts van mensen worden geblokkeerd als er vermoeden van fraude is of als een transactie moet teruggestort worden maar er daar niet genoeg geld voor op de rekening staat. Geld wordt door Paypal niet spontaan teruggestort. Ofwel heeft de koper een claim ingediend ofwel heeft de verkoper het bedrag teruggestort omdat er iets niet in orde was. Het gebeurt bv. heel vaak dat een verkoper betaald wordt via Paypal, de goederen opstuurt en vervolgens moet zien hoe de koper het geld terugeist om allerlei mogelijke redenen. Paypal neemt daarin dan meestal het standpunt van de koper in.

Krijgen we hier wel het volledige verhaal?

Indien alles toch gegaan is zoals OP beschrijft, moet dringend de klantendienst van Paypal gecontacteerd worden. Het is altijd mogelijk dat er een technische fout gebeurde. Dan moeten die dat ook maar rechtzetten.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

escaped
Topic Starter

#10 , 26 jun 2012 17:27

Verkoper neemt nu een Paypal betaling aan maar beticht me wel van fraude, hij heeft zelf waarschijnlijk niet eens de moeite gedaan om Paypal te contacteren ivm de terugstorting. Want mijn verhaal klopt 100%. Nu dat hij dan toch een betaling via Paypal aanneemt zal ik het bedrag maar terugsturen, ook al vind ik het ongepast dat ik als fraudeur wordt aangewezen. Bedankt voor alle informatie en hopen dat het na de betaling in orde is.

mapleleiah

#11 , 26 jun 2012 21:50

Ik zou toch EERST de klantendienst van Paypal contacteren i.v.m. deze situatie ... Zoals anderen reeds suggereerden: u loopt het risico dat Paypal de fout nog eens rechtzet en dat u dan twee keer betaalt. De verkoper, die meent te denken dat u een fraudeur bent, zal u dan niet zo rap één van de betalingen terug sturen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

escaped
Topic Starter

#12 , 27 jun 2012 02:02

Verdomme, heb het bedrag al verstuurd... Zal dan toch ook nog maar eens Paypal zelf contacteren om er zeker van te zijn want zoals u zegt word ik als fraudeur aangezien. Hopen dat er niets van verder komt maar zal dan toch voor de zekerheid Paypal contacteren.

Moraelin

#13 , 27 jun 2012 13:54

Wel grappig...u wil niet met overschrijving betalen met het risico om 2x te betalen maar betaald dan wel 2x met Paypal.
Serieus, u had onmiddellijk de klantendienst van Paypal moeten inlichten over het verkeerd lopen en dat u de transactie wenst te annuleren en dan onmiddellijk met overschijving moeten betalen naar de verkoper. Nu zal deze laatste wel 2x nadenken voor u nog iets te verkopen en hij heeft wel degelijk gelijk wat hij zegt, uw verhaal doet daar niets aan af, deze persoon heeft een goed geleverd en daar geen geld voor ontvangen, u kan hem zogezegd wijsmaken wat hij wil, hij heeft 0 euro gekregen, dat is wat telt. Als al zijn klanten dat doen is hij in 2 maanden failliet.

bartvdv

#14 , 27 jun 2012 14:45

Hmm, de TS weigert helemaal niet om te betalen, integendeel !

escaped
Topic Starter

#15 , 28 jun 2012 00:45

Hij heeft zijn geld nu wel gekregen en zo lang er niets volgt heb ik niet extra moeten betalen, kan ik er aan doen dat Paypal mijn betaling terugstuurt? Het leek me al helemaal onveilig om het via bankoverschrijving te doen omdat dat helemaal los van Paypal staat, terwijl ik nu wel zou kunnen terugwijzen op de betaling die ik heb uitgevoerd wanneer er toch nog iets op volgt.

Terug naar “Bank & Beurs”