Zoals al voorgesteld: contact opzoeken met Paypal. Vergeet niet: als U via bankoverschrijving betaald géén Paypal-dekking. Heeft U het produkt al uitgetest? Verder de verkoper uitleggen wat gebeurt en aandringen ENKEL via Paypal te betalen zoals de koop voorziet. In gebreke stellen kan maar brengt tegenpartij niet verder en voor een rechter wordt die de vinger gewezen... .Ik zit hier in een rare situatie. Ik heb onlangs een zwembadfilter aangekocht ter waarde van 430 euro en deze betaald via Paypal, deze is een paar dagen later aangekomen en ik heb toen afgetekend voor ontvangst. Ongeveer 2 dagen later werd mijn Paypal account gelimiteerd en werd mijn geld vastgezet, eveneens het geld dat verstuurd was naar de verkoper van de zwembadfilter. Ik heb dan maar de nodige verificatiestappen gevolgd om mijn account zijn limiet op te kunnen heffen, nu is dat enkele dagen geleden gebeurd maar kreeg ik opeens dat bedrag voor de betaling van de zwembadfilter teruggestort. Nu eist de verkoper dat ik dat geld terugstuur via een bankoverschrijving terwijl ik in het begin betaald had met Paypal. Het staat nog altijd gereed op mijn Paypal rekening om terug te versturen maar men wilt dat ik het via een bankoverschrijving doe. Nu eist men dat ik het bedrag binnen de week overzet of anders word ik in gebreke gesteld. Ik heb geen idee wat dit betekent, heb het wel eens opgezocht maar ben er niet veel wijzer uit geworden en vraag me af wat ze mij zouden kunnen aandoen. Ik ben zeker bereid om het bedrag te sturen maar dan via Paypal zoals zijn ook aannamen voor de bestelling van het product.Ik heb namelijk niets verkeerd gedaan en het was Paypal zelf die de betaling terug heeft verstuurd, heb namelijk nooit de kans gehad om op de zaak te reageren.
Alvast bedankt voor de raad.
Ik werk zelf al jaren met PayPal, zowel om te kopen als te verkopen, en heb nog nooit over een gelijkaardige situatie gehoord. Moest het nu toch zo zijn dat het bedrag achteraf toch nog via paypal betaald wordt, kan de koper de verkoper vragen het gewoon terug te sturen. Normaal mag dit geen probleem zijn: de verkoper heeft het gekochte goed geleverd, dus ik denk wel dat je kan stellen dat deze ter goeder trouw is.Blijkbaar is er iets misgelopen buiten de wil om van de koper; die eerst wél betaald had. Als de koper nu betaalt via overschrijving, dan loop hij het risico twee keer te betalen als Paypal de vergissing inziet en het bedrag alsnog vrijgeeft. Het lijkt mij eerder vanzelfsprekend dat de koper de verkoper inlicht over de problemen en eerst bevestiging verlangt van Paypal. Of is dit een nieuwe vorm van scam?