Bankkaart blokkeren

lucbouten
Topic Starter

Bankkaart blokkeren

#1 , 31 aug 2012 16:38

Wij zijn nu tweemmal onze bankkaart geblokkeerd geweest en zowel ik of mijn partner weten van iets.
Naar kantoor geweest en ook niemand die daar van iets af wist alhoewel er voldoende geld op de rekening staat.
wie kan er zonder onze toestemming dit doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2

#2 , 31 aug 2012 17:00

Hoe weet u dat uw kaart geblokkeerd werd? Bent u zeker dat het niet om een defect aan de kaart gaat waardoor deze niet werkt (in een winkel bijvoorbeeld)?

In principe zal de bank u steeds weten te vertellen door wie en waarom uw bankkaart geblokkeerd is.

Creatief

#3 , 31 aug 2012 18:29

Je hoeft hier maar even voor naar het bankkantoor te gaan om te laten controleren, maar je kan het ook telefonisch laten nachequen via het nummer dat hiervoor werd opgegeven.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 aug 2012 19:54

Naar kantoor geweest en ook niemand die daar van iets af wist
Hebben ze in het kantoor uw kaart gekontroleerd?

wanton

#5 , 31 aug 2012 20:02

3 X foutieve code ingetikt?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

lucbouten
Topic Starter

#6 , 19 sep 2012 09:29

Ik heb het zelf uitgezocht, als iemand in het bezit is van uw rekenening nummer, dan kan hij met enkel telefoon naar kaartstop je kaart blokkeren. Je moet maar enkel zeggen bv dat kaarthouder in ziekenhuis is en onmogelijk zelf kan telefoneren en je kaart is geblokkeerd.
Ze vragen bij kaartstop geen pincode of dergelijke meer.

JPV
Juridisch actief: Ja

#7 , 19 sep 2012 09:49

Vraag aan de bank op welke manier de kaart geblokkeerd is. Zij kunnen eventueel navraag doen bij Card Stop.

lucbouten
Topic Starter

#8 , 25 sep 2012 08:59

heb ik gedaan en ze zegden mij dat hij geblokkeerd was door card stop, de naam van de persoon kon niet achterhaald worden.

denlowie

#9 , 25 sep 2012 18:21

Een paar jaar geleden heb ik dit voor gehad, en ik ben naar de bank gegaan en daar zeiden dat er niks aan de hand was, ik zei wel zie zelf eens naar mijn kaart en probeer het zelf eens !
En nu dit lukte deze bediende ook niet, na wat zoeken op zijn scherm is deze brave man eens gaan bellen en wat bleek, dat ik een twee tal jaar voordien verhuist was en mijn adres nog steeds niet veranderd was bij de bank, en dat dit automatisch geblokkeerd word.
Deze man heeft mijn adres in de computer veranderd en ik kon onmiddellijk geld uit de muur halen, ik zeg nu niet dit dit probleem ook bij u is maar het kan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus

#10 , 25 sep 2012 18:41

Normaal gaat card stop blokkeren bij vb een diefstal ...en wordt er een Pv nr gevraagd.
Card stop kan toch dag en uur van blokkeren opgeven?

artemis

#11 , 25 sep 2012 19:41

Normaal gaat card stop blokkeren bij vb een diefstal ...en wordt er een Pv nr gevraagd.
Card stop kan toch dag en uur van blokkeren opgeven?
Card Stop zou inderdaad dag en uur van blokkeren moeten kunnen zeggen.

PV nr wordt wel naar gevraagd indien er een is maar ze blokkeren zonder problemen zonder PV. Logisch, stel je verliest je kaart of ze wordt gestolen wat ga je dan eerst doen: Een paar uur bij de politie zitten wachten voor een PV? Of eerst je kaart laten blokkeren?

Ik heb 2x een bankkaart laten blokkeren via Card Stop, 1x in het buitenland na een overval, 1x nadat ik ze stomweg vergeten was in een bankterminal in een ziekenhuis en ze waarschijnlijk/hopelijk ingeslikt was (pas een dag later ontdekt!)
PV was niet nodig. Ik kon hen wel vanbuiten zeggen aan welk bankrekeningnummer ze gekoppeld was maar weet niet of dat strikt genomen een vereiste voor blokkering is. Stel dat je beroofd wordt, er is paniek, je wil onmiddellijk blokkeren, wie kent dan steeds zijn rekeningnummer vanbuiten? Er worden dan wel andere gegevens gevraagd zoals geboortedatum, bankfiliaal, ....

Ik denk dat Card Stop niet mag twijfelen. Liever een onnodig geblokkeerde kaart dan een kaart niet willen blokkeren omdat het hen aan gegevens ontbreekt...

Het is niet onmogelijk dat iemand anders de bankkaart van de TS & partner heeft laten blokkeren.

Terug naar “Bank & Beurs”