Normaal gaat card stop blokkeren bij vb een diefstal ...en wordt er een Pv nr gevraagd.
Card stop kan toch dag en uur van blokkeren opgeven?
Card Stop zou inderdaad dag en uur van blokkeren moeten kunnen zeggen.
PV nr wordt wel naar gevraagd indien er een is maar ze blokkeren zonder problemen zonder PV. Logisch, stel je verliest je kaart of ze wordt gestolen wat ga je dan eerst doen: Een paar uur bij de politie zitten wachten voor een PV? Of eerst je kaart laten blokkeren?
Ik heb 2x een bankkaart laten blokkeren via Card Stop, 1x in het buitenland na een overval, 1x nadat ik ze stomweg vergeten was in een bankterminal in een ziekenhuis en ze waarschijnlijk/hopelijk ingeslikt was (pas een dag later ontdekt!)
PV was niet nodig. Ik kon hen wel vanbuiten zeggen aan welk bankrekeningnummer ze gekoppeld was maar weet niet of dat strikt genomen een vereiste voor blokkering is. Stel dat je beroofd wordt, er is paniek, je wil onmiddellijk blokkeren, wie kent dan steeds zijn rekeningnummer vanbuiten? Er worden dan wel andere gegevens gevraagd zoals geboortedatum, bankfiliaal, ....
Ik denk dat Card Stop niet mag twijfelen. Liever een onnodig geblokkeerde kaart dan een kaart niet willen blokkeren omdat het hen aan gegevens ontbreekt...
Het is niet onmogelijk dat iemand anders de bankkaart van de TS & partner heeft laten blokkeren.