opvragen bankgegevens

priapus1
Topic Starter

opvragen bankgegevens

#1 , 13 sep 2012 01:39

beste,

ik heb aan iemand geld geleend in 1999 en dit is het onderwerp van een gerechtelijke procedure.
ik heb dit gedaan in een bank met overschrijving op rekening van die persoon, met getypt bewijs en ondertekening door ontlener.

nu vraag ik aan desbetreffende bank een bewijs van deze overschrijving maar dit wordt me geweigerd wegens verjaring van 10 jaar van de bankgegevens.
kan ik dit alsnog bekomen daar ik zeker weet dat mijn geld op die persoon haar rekening werd overgeschreven?

met zeer vriendelijke groeten en dank wegens een spoedig antwoord,

dimitri

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ippa

#2 , 13 sep 2012 08:51

De bank is VERPLICHT het bewijs van de overschrijving af te leveren, uiteraard mits betaling van kosten.

mvg,
JLD

josi

#3 , 13 sep 2012 09:15

Denk dat je dit geld kwijt bent,heb hetzelfde meegemaakt en het is na 10 jaar verjaard!!Kan naar mijn geld fluiten.

Reclame

Creatief

#4 , 13 sep 2012 14:01

De hoofdzetel van de bank gaat nooit verder terug in de historieken van meer dan 10 jaar geleden, te rekenen vanaf vandaag en dan 10 jaar terug.

basejumper

#5 , 16 sep 2012 21:09

Bank is inderdaad niet verplicht gegevens langer dan 10 jaar te bewaren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”