Borgstelling leasing auto - vennootschap in faling

strawberry
Topic Starter

Borgstelling leasing auto - vennootschap in faling

#1 , 06 nov 2014 15:27

Mijn man heeft persoonlijk borg getekend voor leasing wagen vennootschap. Tot een bedrag van 60.000€
Vennootschap is in faling gegaan.
Wagen werd afgehaald.
Nu worden de achterstallige huurfacturen en de niet vervallen huursommen op datum van ontbinding leasingcontract, residuwaarde en intresten via dagvaarding opgevraagd.
Wordt er dan geen rekening met gehouden dat ze de wagen die in zo goed als nieuwe staat nog is kunnen verkopen?
Moeten we dit doorgeven aan curator of zelf een advocaat zoeken?
Moet dit werkelijk allemaal betaald worden?
De vennootschap in faling zal nog gelden ontvangen die kunnen verdeeld worden maar gezien de faling nog recent is, is hier nog geen zicht op.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Booke

#2 , 06 nov 2014 15:33

Hoe minder lang u de wagen in uw bezit had hoe meer het kost. Staat normaal allemaal vermeld in het leasecontract.

strawberry
Topic Starter

#3 , 06 nov 2014 15:37

Dat begrijp ik.
Maar de vennootschap heeft de leasing aangegaan.
Waarom komen ze dan onmiddellijk bij de borgsteller aankloppen zonder even af te wachten wat er uit de faling komt?

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 nov 2014 16:17

Dat begrijp ik.
Maar de vennootschap heeft de leasing aangegaan.
Waarom komen ze dan onmiddellijk bij de borgsteller aankloppen zonder even af te wachten wat er uit de faling komt?

Dit is normaal, want als gewone schuldeiser zal de leasing nog weinig uit het faillissement krijgen.

Dit is het gevaar om borg te tekenen, als hij niet betaald dan betaald de borg, in faillissement of niet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

strawberry
Topic Starter

#5 , 06 nov 2014 16:29

Wat doet leasingmaatschappij dan met het geld dat ze krijgen wanneer ze de wagen opnieuw verkopen?
Wordt dit dan afgehouden van hetgene wat aan mijn man wordt gevraagd?
Bovendien is het onmogelijk dit te betalen. Mocht het mogelijk zijn hadden we de wagen zelf gekocht.
Wat hangt er dan boven ons hoofd?

wanton

#6 , 06 nov 2014 16:34

Een correcte leasingmaatschappij houdt rekening met de verkoop van de wagen. Probeer zelf een andere regeling te treffen met die maatschappij.

Lowie , waarom 2 x betaalD?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

strawberry
Topic Starter

#7 , 06 nov 2014 16:39

Kan hij dan contact opnemen met de leasingmaatschappij en vragen om dagvaarding uit te stellen of ...

Of moet hij advocaat nemen?

denlowie
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 nov 2014 17:00

Kan hij dan contact opnemen met de leasingmaatschappij en vragen om dagvaarding uit te stellen of ...

Of moet hij advocaat nemen?
Probeer eerst een afspraak te maken met de leasingmaatschappij en probeer tot een akkoord te komen.

U begrijpt ook dat banken nu éénmaal niet de gemakkelijkste zijn om mee te handelen, en zij hun geld willen + alle gemaakte kosten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Bank & Beurs”