Pagina 1 van 1
Argenta vervangen bankkaart
Geplaatst: 27 apr 2015 19:16
door savantas
Nadat ik mijn oude kaart had laten blokkeren, naar het Argenta kantoor voor een nieuwe kaart.
Nu is de procedure blijkbaar dat ik een sms-bericht krijg, waarop ik dan alvast mijn nieuwe pincode moet kiezen, nog voor mijn nieuwe kaart wordt opgestuurd. Na 4 dagen een herinnering dat mijn nieuwe kaart niet wordt toegestuurd voor ik mijn nieuwe code heb geactiveerd.
Dit lijkt me toch niet echt een veilige werkwijze, of vergis ik me alweer ? Ik wacht nog op de kaart, heb ze ook nodig voor internetbankieren, nog zoiets dat ik een beetje achterhaald en omslachtig vind.
Re: Argenta vervangen bankkaart
Geplaatst: 27 apr 2015 21:10
door Sirkii
Nieuwe PINcode

: goede reflex om argwanend te zijn. Je bankkaart is door snode lieden uit uw brievenbus gevist (of elders onderschept) en nu hopen ze dat je zo vriendelijk bent om hen je PIN code door te SMSen. Ga effe met dit mailtje naar je Argentakantoor zodat ze dit kunnen doorgeven aan de politie. Mocht je de PIN code al doorgegevn hebben dan als de weerlicht uw kaart laten blokkeren bij Cardstop.
Re: Argenta vervangen bankkaart
Geplaatst: 27 apr 2015 22:36
door roharro
Nu is de procedure blijkbaar dat ik een sms-bericht krijg, waarop ik dan alvast mijn nieuwe pincode moet kiezen, nog voor mijn nieuwe kaart wordt opgestuurd. Daar geloof ik niets van.
Re: Argenta vervangen bankkaart
Geplaatst: 28 apr 2015 15:18
door savantas
Wel, ik ben zonet naar mijn Argenta kantoor geweest, en dit is wel degelijk de te volgen procedure.
In de SMS : Om uw eigen pincode te kiezen, bel binnen de 8 dagen naar 0800xxxxx en geef de eenmalige code xxxxxx in. Ref xxxxxxx.
Waarna je gevraagd wordt een pincode te kiezen, en nog eens te bevestigen. Allemaal via stemcomputer.
Na 4 dagen nog een rappel met hetzelfde bericht, gevolgd door 'zoniet wordt de kaart geannuleerd'
Ik heb de SMS'en laten zien in het kantoor.
Ik vind dit zelf ook geen goeie werkwijze, die voor herziening vatbaar is.
Re: Argenta vervangen bankkaart
Geplaatst: 28 apr 2015 16:33
door LeenW
Hoe lang gaat het duren vooraleer de eerste oplichters dit systeem doorhebben?
Re: Argenta vervangen bankkaart
Geplaatst: 28 apr 2015 16:45
door denlowie
Dit staat op de eerste blz van de website van Argenta
"Uw bank zal u via de telefoon nooit om vertrouwelijke informatie vragen zoals uw kaartnummer, uw pincode, de vervaldatum …"
Re: Argenta vervangen bankkaart
Geplaatst: 28 apr 2015 18:27
door savantas
Het gaat hier nu wel om een nieuwe kaart, die na het kiezen van een pin wordt toegestuurd.
Voorheen kwamen code en kaart als ik me niet vergis in 2 verschillende zendingen in je brievenbus, eigenlijk ook niet waterdicht.
Re: Argenta vervangen bankkaart
Geplaatst: 28 apr 2015 20:20
door Sirkii
Wel, ik ben zonet naar mijn Argenta kantoor geweest, en dit is wel degelijk de te volgen procedure.
In de SMS : Om uw eigen pincode te kiezen, bel binnen de 8 dagen naar 0800xxxxx en geef de eenmalige code xxxxxx in. Ref xxxxxxx.
Waarna je gevraagd wordt een pincode te kiezen, en nog eens te bevestigen. Allemaal via stemcomputer.
Na 4 dagen nog een rappel met hetzelfde bericht, gevolgd door 'zoniet wordt de kaart geannuleerd'
Ik heb de SMS'en laten zien in het kantoor.
Ik vind dit zelf ook geen goeie werkwijze, die voor herziening vatbaar is.
Ah bon. Niet goed bezig daar bij Argenta.
Re: Argenta vervangen bankkaart
Geplaatst: 29 apr 2015 17:24
door Joeri_J
ter info:
http://www.argenta.be/nl/Images/Brochur ... -19462.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Argenta vervangen bankkaart
Geplaatst: 30 apr 2015 11:29
door savantas
Tnx die had ik niet gezien
Nu, de kaart is toegekomen, ik had even geen goed oog in deze werkwijze, maar Argenta zal ze blijkbaar veilig vinden, ben overigens verder heel tevreden over de bank.