Wanneer terugtrekken geld kinderopvang

Bijtje
Topic Starter

Wanneer terugtrekken geld kinderopvang

#1 , 16 sep 2010 20:10

Mijn tante heeft haar belastingsaangifte binnengedaan in mei. Ingevulde gegevens : Inkomen : Leefloon, Uitgaven : Kinderopvang van 1 kindje
Zij heeft nog niks teruggetrokken van de gelden van de kinderopvang, maar aangezien zij deze kosten samen met haar ex heeft gemaakt (ieders 50%), moet zij 50% van het teruggetrokken geld aan hem storten. Ze vraagt zich af wanneer ze dit geld zal terugtrekken. Is dit meestal niet ongeveer in augustus ? Want de ex doet nu natuurlijk wel moeilijk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 16 sep 2010 23:09

Daarvoor zal zij , zoals iedereen , moeten wachten op haar belastingafrekening. De eerste aanslagbiljetten van dit jaar zijn reeds verstuurd , maar het kan evengoed duren tot april-mei volgend jaar.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

glenn1976
Contacteer: Website

#3 , 17 sep 2010 08:38

Heeft ze aangifte via het tax on web systeem ingevuld? Gaat soms iets sneller.

Houd er ook rekening mee dat als ze haar aanslagbiljet ontvangt, ze nog eens twee maand moet wachten voor ze haar geld terugkrijgt.

bijvoorbeeld: ze krijgt vandaag haar aanslagbiljet van de personenbelasting inkomsten 2009 dat ze X euro terugkrijgt, dan wordt dit haar maar eind november terugbetaald. Ex moet dus (net als vele anderen) geduldig wachten tot het zover is.

Reclame

Bijtje
Topic Starter

#4 , 18 sep 2010 06:54

neen het was niet via tax on web maar dan zullen zij en de ex inderdaad moeten wachten. bedankt

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”