oplichter

oostende1
Topic Starter

oplichter

#1 , 23 sep 2010 13:19

Tijdens een herziening van mijn persoonlijke belastingen werd er een forfaitair bedrag toegevoegd van € 19000 per jaar en dit van aanslagjaar 2002 t.e.m. 2008
Blijkbaar zou ik in die periode inkomsten hebben gekregen van Euphony, terwijl ik nooit zelfstandig ben geweest nu beweert de ontvanger dat ik niet anders ben dan een ordinaire oplichter en schijnzelstandigheid toepas .
Bij Euphony zelf weten ze van niets en de ontvanger eist € 20000 tegen 01/10 of hij stelt ons huis te koop . Kan dat zomaar ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 23 sep 2010 13:37

Men kan uw personenbelasting inderdaad herzien indien er een vermoeden van fraude is.
Uiteraard hebt u de kans om te weerleggen wat ze u proberen aan te wrijven.
Over de kern van de zaak kan ik mij niet uitspreken en zal ik ook niet doen.

Opmerking: Een extra taxatie van €20000 op vermoedelijk ontdoken inkomsten van 7 x €19000? Belastingfraude lijkt een mooie investering :twisted:

oostende1
Topic Starter

#3 , 23 sep 2010 13:49

Ik ben wel NOOIT zelfstandig geweest hé !! Blijkbaar heeft iemand op mijn naam een BTW nummer aangevraagd en een aktiviteit uitgeoefend, ik weet ondertussen wie of wat en die persoon is vorig jaar overleden, dus is het wel ik die opgelicht is.

Reclame

Vandebos

#4 , 23 sep 2010 14:10

Dan zal u zo snel met de nodige stukken een advocaat in de arm moeten nemen en bezwaar aantekenen tegen de claims.

jefke007

#5 , 23 sep 2010 19:13

Als ze de bankrekeningen nakijken waarop de opbrengsten gestort werden,kunnen ze die puzzel toch ( makkelijk ) ontrafelen. Of een nazicht van ALLE rekeningen van de mogelijke verdachte personen

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 sep 2010 19:17

U wordt aangesproken door de ontvanger. Dit betekent dat een aanslag gevestigd werd. De ontvanger is er om een aanslag die gevestigd werd te innen. Hij beoordeelt de aanslag niet inhoudelijk. Hij is het niet die zegt dat u die inkomsten ontvangen heeft.

Heeft u bezwaar aangetekend tegen de aanslag?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 sep 2010 19:24

Met het ondernemingsnummer kan u toch op kruispuntbank nakijken wie wat waar en dan via staatsblad de notaris.
Daar kan je eens gaan navragen of hij u de nodige dokumenten kan bezorgen ....
zeker de volgnummers enz

En dan kan u klacht indienen na ruggespraak met uw advocaat tegen onbekenden --- want mogelijk zijn er nog andere bij de firma betrokken - zo start een strafonderzoek ....

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”