Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste post. Hopelijk een niet te moeilijke vraag waarop makkelijk antwoord kan gegeven worden.
Ik ben dit jaar gestart als zelfstandige in bijberoep. Tot op heden zijn mijn verdiensten hier beperkt (<1500 EUR voor 2010). Ik hoop dit echter de komende jaren wel meer uit te bouwen, maar waarschijnlijk geen mega bedragen.
Nu zou ik mijn huidige wagen willen verkopen en willen overgaan tot de aankoop van een nieuwe of jonge 2de hands wagen. Ik heb de wagen ook nodig voor mijn bijberoep dus zal % gezien hoe dan ook wel iets kunnen inbrengen. Hoe meer ik kan inbrengen hoe beter natuurlijk! Mijn vraag is vooral de volgende:
Betaal ik de wagen meteen volledig of kies ik voor een financiering over 3 jaar of over 5 jaar? Maakt dit uit naar kosteninbreng of gebeurt een afschrijving hoe dan ook over meerdere jaren ook al betaal in ik 1 keer?
Ik vermoed ook dat het op zich niet veel uitmaakt of ik kies voor een nieuwe wagen of een jonge 2de hands naar kosteninbreng toe? Want dan kies ik misschien liever voor een jonge 2de hands met meer opties dan een standaard nieuw model.
Alvast bedankt voor de reacties!