2x belastingen

B D W
Topic Starter

2x belastingen

#1 , 02 sep 2010 10:22

Beste,

mijn schoonbroer moest in Maart dit jaar belastingen betalen van inkomstenjaar 2008. Deze zomer vulden we zijn belastingen in via tax-on-web (zoals vorige jaren) en nu krijgt hij gisteren al een afrekening van inkomstenjaar 2009. Dwz dat hij 2x dit jaar personenbelastingen moet betalen.

Kan dit zomaar ?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 02 sep 2010 10:28

Ja dat kan en het is niet abnormaal. Zo zijn er ook elk jaar mensen zijn die 2x een afrekening in hun voordeel krijgen, maar die hoor je niet klagen :D.

B D W
Topic Starter

#3 , 02 sep 2010 10:37

Dan was ik niet bij die gelukkigen, haha. Integendeel... moest zelfs anderhalf jaar wachten :).

Dus wettelijk gezien kan dit blijkbaar toch.

Misschien zijn er nog mensen met een ander gedacht erover ?

Bedankt

Reclame

Vandebos

#4 , 02 sep 2010 11:43

Mijn persoonlijk record is driemaal de belastingen te betalen in 18 maanden:

augustus 2007
maart 2008
februari 2009

Voor personenbelasting is onze huidige aftredende minister altijd zeer driftig geweest om ze te innen... de bedrijfsbelastingen daarentegen... (Zoals ook blijkt uit ondertussen verscheidene onafhankelijke onderzoeken. Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat de minister en diens kabinet alle medewerking met deze onderzoeken hebben geweigerd...)

Mariette

#5 , 03 nov 2010 08:12

Als het BDW een troost mag wezen: mij hebben ze ook liggen.
Identiek zelfde situatie: normaal betaal ik rond april, eerste maal Tax on Web en nu betaal ik voor eind december.

Zeer leuke toestand als je in een situatie zit waar geen voorafhoudingen worden gedaan en waar je al jaren gewoon bent om de laatste twee kwartalen van extra legale verzekering integraal terug te geven aan vadertje staat. Alleen: nu moet ik al betalen voordat ik die twee kwartalen heb ontvangen!

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”