Document verdeling huisvesting/fiscaal bij co-ouderschap

Jockari
Topic Starter

Document verdeling huisvesting/fiscaal bij co-ouderschap

#1 , 01 dec 2010 09:47

Tot voor 2 jaar dienden wij als gescheiden ouders telkens een verklaring bij de aangifte te voegen dat de ene ouder de helft fiscaal voordeel afstaat aan de andere ouder.
Vorig jaar diende ik niets in te dienen na elektronische indiening van de aangifte.

Verleden week kreeg ik bericht dat ik een document moet binnenbrengen dat aantoont dat ons kind verdeeld gehuisvest is, én dat de verdeling van de belastingvrije som voor de helft gebeurt.
Nu maakt ons vonnis van de EOT (jaar 2000) enkel melding van de verdeelde huisvesting, niet van de fiscale verdeling.
De belastingdienst zegt dat ik dan zelf een document moet opstellen met handtekening van de twee ouders, naderhand te laten "echt verklaren" op de registratie.

Is er iemand die zo een voorbeeldtekst heeft of wil doorgeven ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 01 dec 2010 15:31

Normaal dien je op uw aangifte één en ander aan te duiden ivm de belastingaftrek voor kinderen in co-ouderschap. De ouder , waar het kind is gedomicilieerd , duidt dat aan in code 1034. De andere, ontvangende ouder vult code 1036 in.

U dient dit nu in een afzonderlijk document te bevestigen.

Daarin zet U beide namen en adressen met het repertorium nummer.

U vermeldt tevens de naam van het kind. Daarna volstaat één zin.

De h . XX , bij wie dit kind fiscaal ten laste en gedomicilieerd is , staat hierbij de helft van het fiscaal voordeel af aan Mevr. YY, die aanvaardt , wegens de gelijkmatig verdeelde huisvesting van het kind.

U voegt best een kopij toe van de EOT.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Jockari
Topic Starter

#3 , 01 dec 2010 15:36

Dat is wat ik zocht. Dat het zo eenvoudig kan zijn...

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”