meerwaarde belasting

lawsonhax
Topic Starter

meerwaarde belasting

#1 , 27 nov 2010 13:22

Hallo, zo een 3 maanden geleden krijg ik een meerwaarde belasting op de verkoop van ons huis (verkocht 2007).
De relatie is ook in 2007 afgesprongen dit ter zijde. Nu ben ik naar de controleur geweest om al de facturen van aankoop en verbouwingen door te nemen, de structurele werken zijn uitgevoerd door een aannemer maar de afwerking heb ik zelf gedaan. Nu komt het, begin deze maand krijg ik bericht zwart op wit dat ik niks moet betalen ( ik heel tevreden) nu krijg ik gisteren bericht dat ik toch moet betalen zo een 1300€ omdat de controleur van mijn ex vriendin hier niet mee gediend is!!!!!! Mijn ex woont in Gent en ik in sint gilles waas. Kan dit zomaar eerst mij op een wolk zetten en dan 4 weken later mij in de hel duwen.

Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lawsonhax
Topic Starter

#2 , 02 dec 2010 11:23

Bedankt aan alle personen die dit gelezen hebben en mij verder geholpen hebben..

wanton

#3 , 02 dec 2010 17:26

Beste,

ik meen te begrijpen dat jullie niet getrouwd waren. Dus bekomen jullie een afzonderlijke belastingafrekening. Dan is er ook een aparte kijk op de meerwaarde belasting. Indien de verdeling 50/50 is gebeurd , moet toch voor beiden rekening gehouden worden met de ( door een aannemer) uitgevoerde werken. En dat zal voor uw ex niet van toepassing zijn.
Meerwaarde wordt berekend : verkoopprijs min aankoopprijs min uitgevoerde werken. De aankoopprijs wordt nog eens verhoogd met 5 % per verlopen jaar.
Deze meerwaardebelasting is ook niet van toepassing voor een woning waarvoor de fiscale vrijstelling van enige en eigen woning geldt. Had uw vriendin nog een huis? Misschien ook eens tot in Gent rijden?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”