belastingen in de jaren na stopzetten winkel

Krabat
Topic Starter

belastingen in de jaren na stopzetten winkel

#1 , 18 nov 2010 21:07

Na 7 jaar sluit ik binnen een paar maanden mijn winkel (eenmanszaak).
Hoe zit dat met belastingen?
Straks heb ik heel beperkte inkomsten (nu ook, maar wel een hogere omzet). Betaal ik nog twee jaar belastingen op mijn omzet van 2009 en 2010?
Of hoe werkt dit?
Ik kom niet graag voor te grote verrassingen te staan.

Krabat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gebruiker

#2 , 18 nov 2010 22:08

Ik veronderstel dat je vraag over je sociale bijdrage als zelfstandige gaat?

Daar betaal je pas binnen 3 jaar een kwartaalbijdrage die berekend wordt op je inkomsten van 2010.

Belastingen betaal je op een effectief inkomen van het inkomstenjaar zelf. Maw zijn je inkomsten in 2010 minder dan de vorige jaren dan zal je ook normaal minder personen- of vennootschapsbelasting dienen te betalen.
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

tibetaantje

#3 , 11 dec 2010 12:53

Begrijp ik het goed dat je nog 3 jaar na stopzetting sociale bijdragen moet betalen?
Is er geen mogelijkheid om dit af te rekenen na de stopzetting van de zaak zodat het kapitaal van de verkoop daarvoor gebruikt kan worden?

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 dec 2010 14:54

Van zodra je stopt met je zelfstandige activiteit ben je geen bijdragen als zelfstandige meer verschuldigd (behoudens uiteraard eventuele achterstallen).

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”