woning verhuren aan firma

George2
Topic Starter

woning verhuren aan firma

#1 , 07 jan 2011 22:10

Zijn er nadelen aan verbonden indien je een woning verhuurt aan een firma?, Dit op fiscaal en juridisch vlak.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
George2
Topic Starter

#2 , 10 jan 2011 21:14

Verbeter mij als ik mis ben, maar voor de inkomstenbelasting denk ik dat het KI uit rubriek x106 verplaatst moet worden naar rubriek x109 en de ontvangen huurgelden in rubriek x110 moet ingevuld worden. Kan iemand dit bevestigen, alvast bedankt.

wanton

#3 , 11 jan 2011 14:25

Indien U een pand verhuurt voor prive woning , moet U het KI idd invullen in 1106. Na indexatie wordt er nog eens 40 % bijgeteld. Dat bedrag wordt belastbaar.
Indien u een pand verhuurt voor beroepsdoeleinden moet het KI ingevuld worden in 1109 en de ontvangen huur in 1110. Er wordt met beiden rekening gehouden , plus een forfaitaire aftrek van 40 % aan kosten. verhuring voor beroep geeft wel altijd een hoger belastbaar bedrag van verhuring prive.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

George2
Topic Starter

#4 , 20 jan 2011 22:01

Ik heb het door, bedankt voor uw duidelijke info.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”