Verhuis naar Belgie, belasting of niet ??

Scottbiker76
Topic Starter

Verhuis naar Belgie, belasting of niet ??

#1 , 15 feb 2011 10:52

Hoi,

Ik ga binnenkort trouwen met een NIET-Europese vrouw in het buitenland en zij zal dan net als ik ook in Belgie komen wonen.
Mijn vraag is:
1. Wanneer zij haar vermogen (=geld op de bank in haar geboorteland) naar Belgie meeneemt wanneer ze haar D-visum krijgt dient zij dan belasting te betalen op dit geld bij aankomst in Belgie ? Ik denk het niet aangezien ze nog niet belastingplichtig is...maar wil zeker zijn.
2. Kan zij wanneer we getrouwd zijn haar vermogen vanuit het buitenland laten overschrijven op mijn rekening in Belgie ? Dit omdat ze zelf nog geen rekening in Belgie heeft...Is dit een probleem ?
3. Kunnen we eventueel haar vermogen ook cash meenemen op het vliegtuig wanneer we naar Belgie komen en het aangeven bij binnenkomst in de shengen-zone aan de douane, dit aangezien het meer dan 10.000,-Euro is ?

Graag jullie advies of ervaringen omtrent deze mogelijkheden...

Bij voorbaat dank,

Scottbiker76

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 16 feb 2011 14:38

De beste manier is dat zij hier zo vlug mogelijk een bankrekening opent en dzan opdracht geeft aan de bank in har thuisland om het bedrag over te schrijven. Dat mag en kan! Cash overrbengen is om meerdere redenen af te raden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Scottbiker76
Topic Starter

#3 , 19 feb 2011 01:40

@Wanton: Dit is geen mogelijkheid gezien de bank zulke opdrachten niet aanvaardt anders zou het makkellijk geweest zijn, dit is echter geen mogelijkheid.

Ik had graag antwoordt gehad op mijn 3 bovenvermelde vragen, voor personen die een beetje thuis zijn in deze materie kan dat geen probleem zijn om hierop het antwoordt te weten.

Met cash geld overbrengen heb ik geen problemen, gezien het legaal is wanneer je het aangeeft, heb dit al meerdere keren gedaan voor business doeleinden...

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”