Aangifte in de provinciebelasting op bedrijven

Rockaway
Topic Starter

Aangifte in de provinciebelasting op bedrijven

#1 , 28 mar 2011 19:58

Hey

Sedert begin vorig jaar ben ik zelfstandig in bijberoep. (heel kleinschalig omzet 2010 was +- 1250€)

Ik doe dit in de vorm van kleine onderneming (dus max omzet van 5500€/jaar, dan hoef ik geen btw listing te doen)

Vanmorgen kreeg ik een brief in de bus:

Aangifte in de assurantiebelasting op bedrijven??

Hier staan wat gegevens op en onderaan puntje . Totale bedrijfsoppervlakte m² moet zelf ingevuld worden.

Ik huur een appartement (privé, maar mijn 'maatschappelijke zetel' of hoe noem je dit staat hier wel op), de post moet toch ergens toekomen hé, ook adres van de activiteitskern of bedrijfsvestiging staat hier. Wat moet ik doen met deze brief, geen flauw idee, ik kan toch moelijk het volledig appartemetn als "bedrijf" laten meetellen... en ik wil ook niet dat mijn "huur" omhoog gaat omdat ik hier een activiteit uitoefen.

Ik ontwerp websites.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 mar 2011 20:40

Niet vergeten ook uw bedrijfsafval NIET meer als huishoudsafval te (laten) verwerken

dako

#3 , 29 mar 2011 09:46

Ik weet niet of je (boekhouder) een klein %(vb opp bureau) van verwarming/electriciteit als kosten boekt in je zelfstandige activiteit. Is dit het geval, gebruik dit %xm² van het appartement.

Indien niet: vul dan 1m² in, of de oppervlakte van je bureau. tot 1000m² geloof ik is het +-140€, maar als je geen personeel hebt (zoals in u geval) is het 54€, of het nu 10m² is of 999m²

Zolang je ondernemingsnummer(=inschrijving KBO) actief is zal je dit elk jaar moeten betalen.

Reclame

glenn1976
Contacteer: Website

#4 , 29 mar 2011 10:43

ook gelijkaardig document ontvangen. in West-Vlaanderen is het nu iets van een 93 euro op jaarbasis. Oppervlakte doet er niet toe als het kleiner is dan 1000m². Wat je betaald is natuurlijk wel volledig als beroepskost aftrekbaar.

Rockaway
Topic Starter

#5 , 29 mar 2011 11:16

Mijn boekhouding doe ik zelf.

Dus als ik 20m² invul dan krijg ik binnen enkele maanden een overschrijvingsformulier voor een bedrag van 93€, die ik volledig als onkosten kan ingeven :)?

glenn1976
Contacteer: Website

#6 , 29 mar 2011 15:50

Hey

Sedert begin vorig jaar ben ik zelfstandig in bijberoep. (heel kleinschalig omzet 2010 was +- 1250€)

Ik doe dit in de vorm van kleine onderneming (dus max omzet van 5500€/jaar, dan hoef ik geen btw listing te doen
Je moet wel degelijk een btw listing in te dienen en dit ten laatste op 31 maart 2011 voor de totaal behaalde omzet voor het kalenderjaar 2010. Zeker doen, want de btw rekent tegenwoordig voor het minste een boete aan!!

Je moet echter geen aangiften indienen voor de btw (kwartaal of maand)

Rockaway
Topic Starter

#7 , 30 mar 2011 10:27

Hey

Ik doe dit in de vorm van kleine onderneming (dus max omzet van 5500€/jaar, dan hoef ik geen btw listing te doen
Je moet wel degelijk een btw listing in te dienen en dit ten laatste op 31 maart 2011 voor de totaal behaalde omzet voor het kalenderjaar 2010. Zeker doen, want de btw rekent tegenwoordig voor het minste een boete aan!!

Je moet echter geen aangiften indienen voor de btw (kwartaal of maand)
Ah maar dat was dat formulier met hoeveel je verkocht hebt per klant. Dat heb ik gedaan :).

Toch bedankt voor de reminder.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”