brutoloon ipv nettoloon ontvangen na vonnis- belastingen ?

lindeke
Topic Starter

brutoloon ipv nettoloon ontvangen na vonnis- belastingen ?

#1 , 16 mei 2011 10:31

Ik (eiseres) ontvang na een rechtbank vonnis mijn bruto ontslagvergoeding ipv het netto. Vonnis zegt : verweerster (de firma) moet op deze bruto bedragen de wettelijke socaile en fiscale inhoudingen verrichten. Brutobedragen werden mij echter overgemaakt. Vermits deurwaarder het geld is moeten gaan innen blijkt dat normaal ?? Contact met de firma is onmogelijk gezien omstandigheden. Ik ontvang dus ook niets van sociale dokumenten en via tax-on-web constateer ik nu dat deze onslagvergoeding ook niet is gekend bij kruispuntdatabank. Wat moet ik nu doen. Zelf aangeven (ik ken geen uitsplitsing). Niets doen. Wat als dit later uitkomt krijg ik boetes of hoge intrestkosten ? Is er verjaring ? Het gaat om een gewone ontslagpremie van 6 maand + eindejaarspremie. Dus geen morele schadevergoeding.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mei 2011 18:37

Maar moet u van ex werkgever dan ook geen belastingsattest krijgen voor uw aangifte???
Wat zegt uw advocaat/vakbond

lindeke
Topic Starter

#3 , 19 mei 2011 21:42

Dit is het nu net. Er wordt geen fiscale fiche noch loonstrook afgeleverd. Vakbond laat afweten. Heeft een ^paar keer gebeld en de kous is af daarmee.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”