werkelijke beroepskosten

JensL
Topic Starter

werkelijke beroepskosten

#1 , 26 okt 2011 16:57

Zit er op dit forum een (student) boekhouden, belastingrecht of iemand die me met een goede persoon in contact kan brengen?
Ik ben een leraar aardrijkskunde in het secundair onderwijs. Ik heb een licht vermoeden dat mijn werkelijke beroepskosten hoger kunnen liggen dan het forfaitaire bedrag maar als je als leek aan het rekenen slaat is er toch hier en daar een formule die je verkeerd toepast of iets wat je ergens anders dan weer vergeet af te trekken of bij te tellen.
Ik zoek iemand om mijn situatie eens door te nemen (tegen een vergoeding uiteraard).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 26 okt 2011 20:05

Vertel ons al eens waar u zich bevindt , vb. postcode.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

JensL
Topic Starter

#3 , 27 okt 2011 11:06

Ik woon in 1800, Vilvoorde.
Raad waar ik bepaalde formules kan terugvinden (vb voor het afschrijven van meubilair, pc, werkruimte, auto e.d.) zou ook al veel hulp zijn!

Reclame

Oude Belg

#4 , 27 okt 2011 12:12

Ik woon in 1800, Vilvoorde.
Raad waar ik bepaalde formules kan terugvinden (vb voor het afschrijven van meubilair, pc, werkruimte, auto e.d.) zou ook al veel hulp zijn!
Dat vind je in elke goede belastinggids. Auto mag je niet afschrijven voor woon-werkverplaatsingen; dan geldt een forfait per km. Verplaatsingen van één school naar een andere weer wel : dat zijn verplaatsingen "in het belang van de dienst".
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

dako

#5 , 27 okt 2011 23:54

Beetje zoeken had je dit opgeleverd...

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 16&t=30606" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij concrete vragen probeer ik hier wel te antwoorden, voor "volledige"berekening kan je denk ik best bij een locale boekhouder terrecht. Hiervoor moet je echt "alle"informatie nodig en dit is beetje omslachtig/moeilijk via mails,... Lukt beter in persoonlijk gesprek.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”