onbeperkt uitstel bij de belastingen

jantjepantje
Topic Starter

onbeperkt uitstel bij de belastingen

#1 , 24 feb 2012 18:23

Ik ben een gepensioneerd mens.
Ik heb tegenover de belasting een schuld gehad en heb met hen een regeling getroffen die ik maandelijks korrekt terugbetaal.
Het is een onbeperkt uitstel van belastingen.
Ik betaal ze al meer dan 2 jaar en half stipt op tijd doch heb ik nu een krediet gekregen van de bank voor een nieuw voertuig,nu is mijn vraag kunnen de belastingen mijn onbeperkt uitstel wijzigen door die aankoop van dat nieuwe voertuig?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 25 feb 2012 11:22

Heel eenvoudig: Uiteraard wel. Voorzover ze het ontdekken en het verband leggen. Het is en blijft een gunst van uw belastingsontvanger.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

jantjepantje
Topic Starter

#3 , 25 feb 2012 12:09

jamaar ik heb nog maar een jaar en half te betalen en ik betaal stipt en het nieuwe voertuig kost ook geen fortuin heb een lening van de bank gekregen? Kunnen ze dan toch de hoofdsom opvragen wanneer ik bijna alles heb betaald?

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 feb 2012 13:57

Wetboek van inkomstenbelastingen
Artikel 413septies
De belastingschuldige of zijn echtgenoot op wiens goederen de aanslag wordt ingevorderd verliest het voordeel van het onbeperkt uitstel van de invordering wanneer hetzij :
1° hij onjuiste informatie heeft verstrekt teneinde het voordeel van het onbeperkt uitstel van de invordering te verkrijgen;
2° hij de door de directeur der belastingen in zijn beslissing vastgestelde voorwaarden niet eerbiedigt;
3° hij onrechtmatig zijn passief heeft verhoogd of zijn actief heeft verminderd;
4° hij zijn onvermogen heeft bewerkt.

Het aangaan van een lening om een auto te kopen of het aankopen van een auto heeft dus niet tot gevolg dat u het voordeel van het onbeperkt uitstel verliest.

U mag zelfs de lotto winnen. Er staat niet in de wet dat u dan het voordeel van het onbeperkt uitstel verliest.

jantjepantje
Topic Starter

#5 , 25 feb 2012 19:48

ik dank u zeer schorpioen voor de inlichting :)

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”