Misbruik van belastingsrecht

BboySharky
Topic Starter

Misbruik van belastingsrecht

#1 , 29 feb 2012 14:01

Goeiedag allemaal

Ik ben een eerstejaars student aan Plantijn Hogeschool waar ik rechtspraktijk studeer.
nu hebben we een opdracht gekregen om informatie te zoeken over misbruik van Belastingsrecht en Civiel recht,
zouden jullie mij hiermee kunnen helpen? want ik heb geen idee hoe ik hieraan zou moeten beginnen.

Alvast bedankt

groeten,
Matthias

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 feb 2012 18:48

Heb je gezien student geen toegang tot de juridische zoeksite's?
Een abonnement (als student) valt best mee hoor.
Ook blijkbaar geen cursus 'heuristisch zoeken'?

wagie

#3 , 18 mar 2012 20:08

Het is aangeraden om te beginnen met een wetenschappelijke tekst of artikel te lezen rond dit onderwerp. Vaak zullen er daarin interessante verwijzingen vermeld worden.

Daarnaast kan je wel een aantal belangrijke woordcombinatie geven voor je zoektocht: "doel en strekking van de wet".
Daarnaast is ook de algemene antimisbruikbepaling van het WIB heel recent gewijzigd: zie artikel 344 WIB en de gelijkaardige bepalingen in het WBTW en W.Reg en W.succ.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 mar 2012 20:20

Had ik in mijn studententijd maar een computer gehad (maar die waren toen nog niet uitgevonden) Dan had ik niet zo hoeven zwoegen op mijn huiswerk. :mrgreen:

Braafmens

#5 , 18 mar 2012 23:28

Gij kon toch tenminste nog iets onlmeesbaars en slordigs afgeven Mava... Met de PC wordt dat allemaal niet aanvaard :p
De vormgeving lijkt vaker belangrijker dan de inhoud

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”