Werken in België voor een eigen limited in UK

Dinarobin
Topic Starter

Werken in België voor een eigen limited in UK

#1 , 30 mar 2012 14:51

Hallo,

Ik zou samen met enkele anderen een limited willen opstarten in de UK (er zijn ook 4 Engelsen tussen, vandaar).
Ik blijf echter gewoon in België wonen en werken voor die limited.

Hoe zit het dan met de belastingen? Dat de limited vennootschapsbelasting moet betalen in de uk lijkt me logisch. Maar hoe zit het met de inkomensbelastingen? Betaal ik in de UK (en welke tarieven gelden daar) of in België?

Alle info is welkom;-)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gebruiker

#2 , 30 mar 2012 15:27

Hallo,

Ik zou samen met enkele anderen een limited willen opstarten in de UK (er zijn ook 4 Engelsen tussen, vandaar).
Ik blijf echter gewoon in België wonen en werken voor die limited.

Hoe zit het dan met de belastingen? Dat de limited vennootschapsbelasting moet betalen in de uk lijkt me logisch. Maar hoe zit het met de inkomensbelastingen? Betaal ik in de UK (en welke tarieven gelden daar) of in België?

Alle info is welkom;-)
"Samen opstarten" heeft aandeelhouderschap tot gevolg, toch als je aandeelhouder zou zijn. Of ga jij via een samenwerkingsakkoord met die ltd al of niet gezamenlijk inkomsten genereren?

Ga je er eveneens bestuurder zijn? Ga je er bezoldigd zijn als bestuurder? Waar ga je (via die ltd?) een activiteit uitoefenen?

Allicht het belangrijkste element: wie gaat het dagelijks beheer van die ltd verzorgen en waar?

Waar gaat die ltd inkomsten behalen?

Er missen zoveel elementen om op je vraag een antwoord te kunnen geven.
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 mar 2012 16:22

Is het voor een bijhuis in Belgie ?
Zo ja een LTD met bijhuis in Belgie kan kiezen om enkel in Belgie belast te worden, in Belgie heeft deze LTD een wettelijke vertegenwoordiger nodig dit kan een vennootschap of een fysiek persoon zijn, als het een vennootschap is dan moet er toch nog een fysiek persoon zijn namelijk een vast vertegenwoordiger !
Er is dus altijd een fysiek persoon nodig in Belgie, die dus een zelfstandige is.
Een Ltd moet zowel in UK als in Belgie een jaar rekening neerleggen.

Opletten bij het openen van een bankrekening, want veel banken weigeren dit, mits enkele punten in acht te nemen kan dit zonder probleem, van leningen is er nooit sprake bij een Belgische bank.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

gebruiker

#4 , 30 mar 2012 21:48

Opletten bij het openen van een bankrekening, want veel banken weigeren dit, mits enkele punten in acht te nemen kan dit zonder probleem, van leningen is er nooit sprake bij een Belgische bank.
Wat wil je? Met een vennootschapsvorm die je met 3 engelse pond kan oprichten en waar je (in principe) geen aansprakelijkheid hebt.
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

Dinarobin
Topic Starter

#5 , 05 apr 2012 13:02

We zouden inderdaad allemaal aandeelhouder zijn (gelijke hoeveelheid aandelen)

Onze inkomsten komen uit advertenties op onze sites en het maken van nieuwe sites voor klanten (webdesign + onderhoud + seo + ...)
Bedoeling is om op termijn onze gewone job op te zeggen en voltijds voor dit te gaan.

Ik zou gewoon van thuis uit werken (België), de Engelse collega's werken uiteraard vanuit Engeland.

Ga ik bestuurder zijn? Geen idee eigenlijk. Bedoeling is dat iedereen gelijk behandelt wordt. Kunnen we allemaal bestuurder zijn (6 bestuurders)?
Ga ik (de ltd) een activiteit uitvoeren? Ja, onze sites verbeteren, adverteerds zoeken (email, telefoon), onderhoud van de sites, webdesign, seo, ...

Heeft de limited een bijhuis nodig in België? Waarom? Is dat verplicht of niet?

denlowie
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 apr 2012 15:00

Jullie kunnen allemaal bestuurder zijn in de Ltd dit is onbeperkt.

Ik ben goed op de hoogte van een Ltd, maar het werk dat jullie gaan doen is voor mij toch nieuw en ik weet niet als een bijhuis voor zulk werk nodig is, daar zulk werk ook verkocht kan worden van uit U.K naar Belgische klanten.
Als je BTW plichtige wil zijn in Belgie en ook Belgische facturen wil uitschrijven zal een bijhuis zeker noodzakelijk zijn, maar dit is toch geen probleem!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”