Meerwaardebelasting.

Bjorn1207
Topic Starter

Meerwaardebelasting.

#1 , 25 apr 2012 11:43

Beste Lezer,

Ik heb een vraag omtrent meerwaardebelasting omtrent een handelspand.

15 Jaar geleden kocht ik een handelspand (+- in euro 100 000 Euro) Nu zoveel jaar later ga ik met pensioen,
Daarom zou ik het handelspand dat ik toen prive aankocht willen inbrengen in een nieuwe vennootschap.

Ik heb het pand vroeger niet in aftrek genomen, wel enkel de intrest van de lening.

Verder heb ik wel als bijvoorbeeld mijn dak kapot was, deze kosten in aftrek genomen. Het pand zelf heb ik niet in aftrek genomen.

Nu zoveel jaar later is het pand geschat voor (850 000 Euro)

De vraag is zal ik meerwaardebelasting moeten betalen? Aangezien ik het pand niet als aftrek heb genomen.

Momenteel heb ik deze vraag ook aan mijn boekhouder gesteld, maar is volop bezig met alles optesporen, maar toch ben ik op zoek naar zoveel vragen die ik zo snel mogelijk wil beantwoord krijgen.

Heeft er iemand hier ervaring mee? OF zelf meegemaakt? Of eventueel oplossing alles is welkom.

Alvast bedankt voor de medewerking!

Groeten,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gebruiker

#2 , 25 apr 2012 21:53

Beste Lezer,

Ik heb een vraag omtrent meerwaardebelasting omtrent een handelspand.

15 Jaar geleden kocht ik een handelspand (+- in euro 100 000 Euro) Nu zoveel jaar later ga ik met pensioen,
Daarom zou ik het handelspand dat ik toen prive aankocht willen inbrengen in een nieuwe vennootschap.

Ik heb het pand vroeger niet in aftrek genomen, wel enkel de intrest van de lening.

Verder heb ik wel als bijvoorbeeld mijn dak kapot was, deze kosten in aftrek genomen. Het pand zelf heb ik niet in aftrek genomen.

Nu zoveel jaar later is het pand geschat voor (850 000 Euro)

De vraag is zal ik meerwaardebelasting moeten betalen? Aangezien ik het pand niet als aftrek heb genomen.

Momenteel heb ik deze vraag ook aan mijn boekhouder gesteld, maar is volop bezig met alles optesporen, maar toch ben ik op zoek naar zoveel vragen die ik zo snel mogelijk wil beantwoord krijgen.

Heeft er iemand hier ervaring mee? OF zelf meegemaakt? Of eventueel oplossing alles is welkom.

Alvast bedankt voor de medewerking!

Groeten,
Als er nooit een afschrijving werd geboekt, zoals je aangeeft, dan kan er ook geen sprake zijn van enige belasting op de meerwaarde.
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

Bjorn1207
Topic Starter

#3 , 26 apr 2012 09:52

Beste,

Dacht ik inderdaad ook! We zullen verder het advies afwachten van de boekhouder ...

Alvast bedankt!

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”